Az év első hét hónapjában dinamikusan, 8 százalékot meghaladó mértékben emelkedett a Magyarországra érkező külföldi vendégek száma. A belföldi turizmusra kismértékű visszaesés jellemző, bár ez az év végéig még mérséklődni fog – mondta Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai és marketing igazgatója.
A kereskedelmi szálláshelyeken tavaly több mint 20 millió vendégéjszakát regisztráltak, amely az előző évhez képest 5 százalékos növekedés. A belföldi vendégéjszakák száma első alkalommal lépte át a 10 milliós határt – ismertette Maráczi Gábor.
Az idegenforgalom növekedésében komoly szerepe lehetett a fapadosok érkezésének, akik a Malévhez képest milliós nagyságrendben hoznak extra utasokat Magyarországra. Emellett egyre növekvő súlya van a nyugati határszélen a fogászati turizmusnak is, tízmilliárdokat hoznak az országnak a lyukas fogú külföldiek.
Beszélt arról is, hogy 2010 óta a turizmusban a megújulásra, a szolgáltatások fejlesztésére fektették a hangsúlyt. A Magyar Turizmus Zrt. arra törekedett, hogy a szolgáltatókkal, az önkormányzatokkal, a turisztikai szervezetekkel bővítse a közös programok, promóciós lehetőségek körét, a turisztikai szervezetek minél több kapcsolódási lehetőséget kapjanak.
A következő év feladata lesz a kommunikáció megújítása, egyre nagyobb szerepet kapnak az elektronikus eszközök, online felületek, amit turizmusban az elmúlt években szerinte nem használtak ki kellő hatékonysággal. A társaságnál fejlesztés zajlik, amelynek során szeretnék a hangsúlyt áthelyezni az online felületekre, amelyek költséghatékonyabb megoldások, mint a hagyományos reklámhordozók – hangsúlyozta a marketingigazgató.
A Magyar Turizmus Zrt. tavalyi költségvetése meghaladta 6,5 milliárd forintot, az idei évben is hasonló nagyságrendű összeggel számolnak.