Átadták a Tárnok–Székesfehérvár vasúti pályaszakaszt, amit európai uniós támogatással újítottak fel. A több mint 40 kilométeres vasúti szakasz 55 milliárd forintba került.
A Tárnok–Székesfehérvár közötti szakasz a Budapest–Székesfehérvár vasútvonal megújításának első üteme volt. A szakasz korszerűsítése 2009-ben kezdődött, kivitelezője az SZCKM-2008 Konzorcium, amit a Szentesi Vasútépítő Kft. vezet, tagja a Nyugat-Magyarországi Vasútépítő Kft., a Közgép Zrt. és a Kelet Út Kft.
A felújítás után tizenöt perccel rövidül az utazási idő Budapest és Székesfehérvár között. Modern, akadálymentes megállóhelyek, közúti aluljárók és kiszolgáló helyiségek épültek.
A korszerűsítés tizenhat települést érintett. Kápolnásnyéken új állomásépületet, Velencén, Velencefürdőn és Agárdon új megállóhelyeket építettek. Két közúti aluljárót alakítottak ki Kápolnásnyéken és Velencén.
Negyvenhárom kilométer kétvágányú fővonal épült, 35 kilométer mellékvonal újult meg, egymillió köbméter földet mozgattak meg, 28 ezer négyzetméter peront és hatezer négyzetméter perontetőt korszerűsítettek, tizenöt liftet telepítettek, 32 ezer négyzetméter zajvédőfalat, négy kilométer szalagkorlátot, 108 kilométer felsővezetéket létesítettek, egy új biztosítóberendezési épület épült, egy biztosítóberendezési épületet bővítettek, és 356 közúti jelzőtáblát helyeztek ki.
A Tárnok–Székesfehérvár vonalszakaszon a vonatok 120 és 100 km/órás sebességgel közlekedhetnek. További kiegészítő beruházások után lehetővé válik, hogy százhatvannal közlekedjenek a vonatok Budapest és Székesfehérvár között.