Kilencen folytatják a küzdelmet a Budapest Airport Rt. 75-1 százalékos részvénycsomagjáért, az ÁPV a következő fordulóban már a kötelező érvényű ajánlatokat várja. Eközben a BA üzemi tanácsa a Fővárosi Munkaügyi Bíróságtól kéri a privatizációs pályázati kiírásának érvénytelenítését.
A privatizációs szervezet közleménye szerint az ajánlatok érvényességi és tartalmi szempontok szerinti értékelése megkezdődött. Az ÁPV által meghatározott értékelési kritériumok célja, hogy a második, kötelező érvényű ajánlati fordulóba csak a stratégiai, fejlesztési tervek, pénzügyi források megalapozottsága, az iparági tapasztalat, a munkavállalókkal kapcsolatos vállalások, a nemzetbiztonsági szempontok és az ajánlattevők általános elkötelezettsége alapján legmegfelelőbb, kisszámú pályázó jusson tovább. A pályázati eljárás második fordulójában, a kiválasztott ajánlattevők 2005. november 2-án adhatják be jogilag kötelező érvényű ajánlataikat, amelyek elbírálásakor a legfontosabb szempont a pénzügyi ajánlat lesz, a fejlesztési, működtetési garanciavállalások mellett. Az ÁPV szerint a magánosítás még az idén befejeződik.
Támad az üzemi tanács
A BA Üzemi Tanácsa augusztus 1-jén kérelmet nyújtott be a Fővárosi Munkaügyi Bírósághoz, amelyben "kéri a privatizációs és a pályázati kiírásra vonatkozó döntések érvénytelenítését" - közölte a Tanács az MTI-vel kedden, azonban a Fővárosi Bíróság sajtótitkárságtól kapott tájékoztatás szerint a kérelem még nem érkezett meg a Fővárosi Munkaügyi Bíróságra. Az üzemi tanács közleményben hangsúlyozza: "a munkavállalók határozott álláspontja az, hogy a tervezett privatizáció sem gazdaságilag, sem szakmailag nem indokolt és megalapozott". A közlemény szerint levélben fordulnak Gyurcsány Ferenc miniszterelnökhöz és Orbán Viktorhoz, a Fidesz elnökéhez, hogy a Budapesti Airport Rt. munkavállalói előtt állománygyűlésen ismertessék álláspontjukat a repülőtér jövőjével kapcsolatban.
A BA Rt. Üzemi Tanácsának elnöke, Kovács Zoltán az MTI kérdésére elmondta: azért fordultak a munkaügyi bírósághoz, mert a privatizációval kapcsolatban az Üzemi Tanács nem élhetett sem konzultációs, sem véleményezési jogával. Kovács Zoltán emlékeztetett arra, hogy a munkaügyi bíróságnak a kérelem beérkezése után 15 napon belül határozatot kell hoznia, és véleménye szerint az Üzemi Tanács számára kedvező határozat halasztó hatállyal van a Budapest Airport Rt. privatizációjára.