A balatoni autópálya első, az M1-essel közös, budapesti szakaszát még 1964-ben adták át. Két évvel készült el annak folytatása a mostani elágazásig, valamint onnan Martonvásárig 530 millióért egy autóút.
Matonvásár és Zamárdi között 1971-ben készült el a bal pálya, 1975-re megépítették a jobbot Törökbálint és Balatonaliga között. Ezt negyedszázados semmittevés követte, Aliga és Zamárdi között 2002-re készült el a jobb pálya. 2004 óta adták át a Becsehely-Letenye, Balatonszárszó-Ordacsehi és Ordacsehi-Balatonkeresztúr szakaszokat.
Elvileg szerdán délután hat órától már használhatják az autósok a balatoni autópálya utolsó hézagját, a Zamárdi és Balatonszárszó közötti 14,2 kilométert. A három völgyhíddal, köztük az 1872 méter hosszú kőröshegyi völgyhíddal 76 milliárdért megépülő sztrádát Kóka János közlekedési miniszter avatta fel. Az Index a fontos esemény minden pillanatáról beszámolt. Fantasztikus képek, csodálatos videók, exkluzív hírek.