A reggeli 279 körüli nyitást követően délelőtt csak átmenetileg, a délután második felében azonban a jelek szerint tartósabban is a 280-as szint fölé emelkedtek a forint euróval szembeni jegyzései. A kurzus fél négy után egészen 281-ig emelkedett, majd négy körül 280,80-280,20 körül járt a kereskedés a bankközi piacon. Öt óra előtt nem sokkal már 281,80 közelében mozogtak a jegyzések.
A délután indult régiós devizagyengülés során a lengyel zloty euróval szembeni kurzusa 4,04-ről mostanra 4,10-ig ugrott. A pénteki zárószinthez képest mintegy 2,5 százalékos zloty-zuhanás a forint esésénél (másfél százalék) nagyobb. A török líra és a dél-afrikai rand is másfél százalék körüli leértékelődést produkált ma az euróval szemben.
A romló térségi piaci hangulat jellemzően a recessziós félelmekkel, illetve az infláció várhatóan intenzív süllyedése miatti lendületes jegybanki kamatcsökkentésekkel függ össze.
A legnagyobb japán autógyártó, a Toyota November közepén újra megindítja a munkát három amerikai üzemében. A cég pénteki bejelentése szerint a Texas, Indiana és Alabama államokban működő gyárakban összeállított járműveket a közel-keleti, és latin-amerikai piacra szánják. De ennek ellenére tíz év óta először a Toyota eladásai is csökkenenek idén a globális gazdasági válság következtében.
A cég szóvivője szerint az újra megnyitott amerikai üzemekben évente 15 ezer Sequoia szabadidő-terepjárót akarnak gyártani a közel-keleti, míg további 150 Sequoia terepjárót és 1000 Tundra pickup-terepjárót szánnak a latin-amerikai exportra.
A legnagyobb japán autógyár augusztusban zárta be három amerikai üzemét, miután az Egyesült Államokban csökkent a kereslet az új járművek iránt. Az amerikai autógyárak termékeivel szemben a japán cég üzemanyag-takarékos járművei iránt korábban nagy volt a kereslet. A globális gazdasági válság következtében azonban szeptemberben 29.5 százalékkal csökkent a Toyota amerikai értékesítéseinek száma. (Független Hírügynökség)