A német BMW járműipari konszern vezetője szerint nem kizárt, hogy 2009-ben is termelés- és költségcsökkentő lépésekre kényszerül a vállalat. Ez elsősorban az elkövetkezendő hetek piaci fejleményeitől függ - tette hozzá.
A BMW-nél már novemberben jelezték, hogy idei eredmény- és gyártói célszámaikról le kell mondaniuk, majd december elején tudatták, hogy valamennyi gyártelepükre kiterjesztik a rövidített munkaidőt, meghosszabbított karácsonyi szabadságot terveznek. Szó volt arról is, hogy a konszernnél dolgozók létszámát az egész világon összesen bő 8 ezer fővel kellene csökkenteni.
A válság a jelek szerint megkíméli a BMW-hez tartozó Rolls-Royce luxuskocsikat gyártó részleget: Ian Robertson BMW-főnök hét végi becslése szerint újabb eladási rekordot érnek el az idén 1055 egység értékesítésével, ami azt is jelenti, hogy a növekedés tavalyhoz képest kétszámjegyű lesz. Az illetékes úgy látja, hogy a növekedési szakasz tovább tart jövőre és 2010-ben is, amikorra "elképzelhető" a 2 ezer darabos eladás. (MTI)
A költségvetés fő számai valószínűleg tarthatók, ám a bevételi oldalon jelentős kockázatok látszanak. Ilyen lehet, hogy a foglalkoztatottság és a fogyasztás nagyobb mértékben visszaesik, a béreket nem sikerül visszafogni, illetve, hogy a Magyarországon leányvállalatot működtető cégek konjunkturális pozíciói romlanak - közölte az Állami Számvevőszék (ÁSZ) elnöke az InfoRádió Aréna című műsorában.
Ha mindez bekövetkezik, a Pénzügyminisztérium számításaihoz képest akár 300 milliárd forinttal is nagyobb lehet a bevételkiesés - mondta Kovács Árpád, megjegyezve: ha a nyugat-európai gazdasági növekedés 4 százalék körüli, a magyar nagyjából 2 százalékot tud teljesíteni, ha az előbbi -2, Magyarország 0 és -4 közé csúszhat vissza. (inforadio.hu)