Az Országgyűlés Nemzetbiztonsági Bizottsága felkéri a kormányt arra, hogy a Nemzetbiztonsági Hivatalt (NBH) csak kiemelten fontos, jól megfogalmazott feladatokkal bízza meg, mert ezeket lehet maradéktalanul végrehajtani, mondta el Tóth Károly, a bizottság szocialista alelnöke a bizottság zárt ülése után. A főigazgatót a kialakult pénzügyi válság Magyarországot érintő nemzetbiztonsági hatásairól, az ezzel kapcsolatos információgyűjtés módszereiről és a magyar gazdaságot, a forintot, és néhány tőzsdei céget ért külföldi támadás elhárításáról hallgatták meg.
A bizottság alelnöke elmondta, hogy folyamatosan figyelemmel kísérik a magyar gazdaság, a forint, és a tőzsdei részvények árfolyamának alakulását, és amennyiben szükséges, akár soron kívül is meghallgatják az NBH főigazgatóját arról, hogy miképpen próbálja a szolgálat kivédeni a külföldről érkező beavatkozásokat. Tóth Károly kiemelte, hogy a jelenlegihez hasonló válsághelyzetben a nemzetbiztonsági szolgálatok feladatai ugrásszerűen megnőnek, így több pénzügyi forrást kell biztosítani számukra. A bizottság alelnöke szerint a jövő évi, többször átdolgozott költségvetésben az NBH számára címzett összeg elégséges a szolgálat megnövekedett feladatainak ellátására, a pontos összeget azonban nem tudta megnevezni. (FH)
A legnagyobb japán autógyártó, a Toyota November közepén újra megindítja a munkát három amerikai üzemében. A cég pénteki bejelentése szerint a Texas, Indiana és Alabama államokban működő gyárakban összeállított járműveket a közel-keleti, és latin-amerikai piacra szánják. De ennek ellenére tíz év óta először a Toyota eladásai is csökkenenek idén a globális gazdasági válság következtében.
A cég szóvivője szerint az újra megnyitott amerikai üzemekben évente 15 ezer Sequoia szabadidő-terepjárót akarnak gyártani a közel-keleti, míg további 150 Sequoia terepjárót és 1000 Tundra pickup-terepjárót szánnak a latin-amerikai exportra.
A legnagyobb japán autógyár augusztusban zárta be három amerikai üzemét, miután az Egyesült Államokban csökkent a kereslet az új járművek iránt. Az amerikai autógyárak termékeivel szemben a japán cég üzemanyag-takarékos járművei iránt korábban nagy volt a kereslet. A globális gazdasági válság következtében azonban szeptemberben 29.5 százalékkal csökkent a Toyota amerikai értékesítéseinek száma. (Független Hírügynökség)