Dominique Strauss-Kahn, a Nemzetközi Valutalap (IMF) vezérigazgatója a fejlett és fejlődő országok képviselőit tömörítő Húszak csoportjának (G20) a pénzügyi válsággal foglalkozó washingtoni világértekezletén új globális pénzügyi szabályozási stratégiára (global regulation strategy) szóló, ötpontos tervet kíván bemutatni. Strauss-Kahn szerint "bár a piacok szélsőséges ingadozása még kifejti hatásait", minden remény megvan arra, hogy a "piacok megnyugszanak, mivel az amerikai és az európai védőhálók stabilak.
Az IMF vezetője szerint létre kell hozni egy olyan, újfajta hitelt, amely rövid távon egyes gazdaságok likviditási problémáit enyhíti. Ezt követően Gordon Brown brit kormányfő javaslata alapján meg kell emelni az IMF forrásait, amelyek a középtávon jelentkező igények kielégítésére nem elégségesek. Harmadik pontként Strauss-Kahn az eddig követett gazdaságpolitika tanulságainak levonását említi, amely politika az ismétlődő "lufikhoz" vezetett az értékpiacokon, és amelyek kipukkadása a reálgazdaságot is magával rántotta. A kidolgozandó, újfajta pénzügyi szabályozások bevezetésének ellenőrzése is az IMF feladata kell legyen, együtt a nagy jegybankokat tömörítő Pénzügyi Stabilitási Fórummal. És végül "tűzoltó és kőműves" szerepköre után az IMF-nek "építésznek" kell lennie. (MTI)
A legnagyobb japán autógyártó, a Toyota November közepén újra megindítja a munkát három amerikai üzemében. A cég pénteki bejelentése szerint a Texas, Indiana és Alabama államokban működő gyárakban összeállított járműveket a közel-keleti, és latin-amerikai piacra szánják. De ennek ellenére tíz év óta először a Toyota eladásai is csökkenenek idén a globális gazdasági válság következtében.
A cég szóvivője szerint az újra megnyitott amerikai üzemekben évente 15 ezer Sequoia szabadidő-terepjárót akarnak gyártani a közel-keleti, míg további 150 Sequoia terepjárót és 1000 Tundra pickup-terepjárót szánnak a latin-amerikai exportra.
A legnagyobb japán autógyár augusztusban zárta be három amerikai üzemét, miután az Egyesült Államokban csökkent a kereslet az új járművek iránt. Az amerikai autógyárak termékeivel szemben a japán cég üzemanyag-takarékos járművei iránt korábban nagy volt a kereslet. A globális gazdasági válság következtében azonban szeptemberben 29.5 százalékkal csökkent a Toyota amerikai értékesítéseinek száma. (Független Hírügynökség)