Magyarországon az autóiparban elsősorban a beszállítói ipar a jelentős, azt kell megpróbálni a többi európai uniós ország terveivel összehangolt módon támogatni, mondta Mester Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium szakállamtitkára pénteken Brüsszelben, az EU-tagállamok ipari ügyekben illetékes minisztereinek az autóágazat válságáról tartott rendkívüli tanácskozása után.
Jövő héten ezért ülést tart az úgynevezett autóipari versenyképességi munkacsoport, és a találkozó lehetőséget ad arra, hogy a kormányzat egyeztessen az iparág képviselőivel a problémákról, az igényekről és arról, milyen eszközei vannak az ágazat megsegítésére. A munkacsoport tanácsadói testületként működve, egyrészről tájékoztatja az autóipar fejlesztésével kapcsolatban az állam elképzeléseiről a szakma képviselőit, másrészről pedig tájékozódik az autóipar területén a gazdaság oldaláról felmerülő javaslatokról, problémákról.
A legfrissebb adatok szerint 2007-ről 2008-ra tíz százalékkal csökkent az értékesítés az ágazatban, illetve az utolsó negyedévben ennél is jóval nagyobb mértékben. (MTI)
Keresztülvihetőnek tartotta a további kamatcsökkentést Ben Bernanke Fed elnök hétfőn texasi üzletemberek előtt mondott beszédében. Közben figyelmeztetett: behatároltak a kamatcsökkentésnek az élénkítő hatásai és az amerikai gazdaság még jövőre is gyengélkedni fog.
A Fed irányadó kamata jelenleg 1 százalék, ilyen alacsony kamatszintre az elmúlt fél évszázadban csak egyszer volt példa. Az elemzők arra számítanak, hogy a Fed következő, december 15-16-án tartandó kamatdöntő ülésén ismét a kamat csökkentéséről fognak határozni.
Bernanke határozott intézkedéseket sürgetett az amerikai gazdaság védelmére. Közölte, hogy miután a kamatok a zéró szinthez közelítenek, a Fed a maga részéről értékpapírok vásárlásával, illetve a piacok háttértámogatásával igyekszik hozzájárulni a pénzügyi stabilitás megteremtéséhez.
(MTI)