Magyarországon az autóiparban elsősorban a beszállítói ipar a jelentős, azt kell megpróbálni a többi európai uniós ország terveivel összehangolt módon támogatni, mondta Mester Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium szakállamtitkára pénteken Brüsszelben, az EU-tagállamok ipari ügyekben illetékes minisztereinek az autóágazat válságáról tartott rendkívüli tanácskozása után.
Jövő héten ezért ülést tart az úgynevezett autóipari versenyképességi munkacsoport, és a találkozó lehetőséget ad arra, hogy a kormányzat egyeztessen az iparág képviselőivel a problémákról, az igényekről és arról, milyen eszközei vannak az ágazat megsegítésére. A munkacsoport tanácsadói testületként működve, egyrészről tájékoztatja az autóipar fejlesztésével kapcsolatban az állam elképzeléseiről a szakma képviselőit, másrészről pedig tájékozódik az autóipar területén a gazdaság oldaláról felmerülő javaslatokról, problémákról.
A legfrissebb adatok szerint 2007-ről 2008-ra tíz százalékkal csökkent az értékesítés az ágazatban, illetve az utolsó negyedévben ennél is jóval nagyobb mértékben. (MTI)
A Magyarországi Volksbank Zrt. folytatja devizahitelezését. Az új hitelek értékesítésénél ezentúl az euró és a forinthitelezésre koncentrál. Az ügyfelek érdekében további intézkedésig felfüggesztette a svájci frank és dollár alapú új hitelek folyósítását. Ez nem érinti a svájci frank illetve dollár alapú, meglévő hitelszerződéseket és a már befogadott és folyósítás előtt lévő hitelkérelmeket.
Az intézkedést kizárólag a nemzetközi pénzpiacokon tapasztalható nagyon erős kamat- és árfolyamváltozások indokolják. Ez különösen a svájci frankot érinti, mivel a svájci frankban a kamat különbség az euróhoz képest korábban elég nagy volt ahhoz, hogy az árfolyamkockázatot kompenzálja. A kamatkülönbség ugyanakkor az elmúlt időkben olyan nagymértékben csökkent, és a volatilitás olyanképpen megnőtt, hogy az ügyfeleknek nem tanácsolják a svájci frank alapú hitelek felvételét.