Csökkenéssel, de napi mélypont felett végeztek a vezető New York-i tőzsdemutatók szerdán. A technológiai papírokkal telített Nasdaq Composite index 0,7 százalék (10,58 pont) gyengüléssel 1579,31 ponton fejezte be a napot. A harminc vezető ipari részvény DJIA mutatója 8824,34 ponton zárt 1,1 százalék (99,80 pont) hanyatlással. A szakértők azt mondták, hogy a Fed keddi kamatcsökkentése okozta kezdeti lelkesedés elmúlt, és a befektetők figyelmének középpontjában ismét a borús gazdasági kilátások álltak.
Kedden a Fed újraírta a "rekordok könyvét", amikor az egynapos kamat célsávját 0 és 0,25 százalék közé vitte le, és ezzel a nem hagyományos lépéssel kívánt harcba szállni a generációk óta legfenyegetőbb recesszió ellen.
Az Apple árfolyama azért esett, mert a cég bejelentette, vezérigazgatója, Steve Jobs nem tartja meg hagyományos nyitó előadását a jövő havi Macworld kereskedelmi fesztiválon, ami felerősítette az egészségi állapotával kapcsolatos aggodalmakat.
Gyengítette az olajipari cégek árfolyamát a kőolaj áresése (a WTI olajfajta hordónkénti ára 40, 06 dollár), amire annak ellenére került sor, hogy szerdai döntés szerint az OPEC napi 2,2 millió hordóval csökkentette a termelését január 1-től.
A legnagyobb japán autógyártó, a Toyota November közepén újra megindítja a munkát három amerikai üzemében. A cég pénteki bejelentése szerint a Texas, Indiana és Alabama államokban működő gyárakban összeállított járműveket a közel-keleti, és latin-amerikai piacra szánják. De ennek ellenére tíz év óta először a Toyota eladásai is csökkenenek idén a globális gazdasági válság következtében.
A cég szóvivője szerint az újra megnyitott amerikai üzemekben évente 15 ezer Sequoia szabadidő-terepjárót akarnak gyártani a közel-keleti, míg további 150 Sequoia terepjárót és 1000 Tundra pickup-terepjárót szánnak a latin-amerikai exportra.
A legnagyobb japán autógyár augusztusban zárta be három amerikai üzemét, miután az Egyesült Államokban csökkent a kereslet az új járművek iránt. Az amerikai autógyárak termékeivel szemben a japán cég üzemanyag-takarékos járművei iránt korábban nagy volt a kereslet. A globális gazdasági válság következtében azonban szeptemberben 29.5 százalékkal csökkent a Toyota amerikai értékesítéseinek száma. (Független Hírügynökség)