Londoni értékforgalmazók szerint a nyugat-európai részvénypiacok csütörtök reggel követik a Wall Streetet és az ázsiai piacokat, lefelé a lejtőn. A részvények - közülük is a bankrészvények - utóbbi napokban fölerősödött újraértékelése belátható ideig még folytatódik. Az S&P 500-ban lévő cégek értéke összesen 6,69 billió dollárral csökkent azóta, hogy a mutató tavaly október 9-én eddigi rekordjára, 1565,15 pontra emelkedett, állapították meg a Standard & Poor's elemzői. Szerdán 806,58 ponton zárt az S&P 500, 6,12 százalékos napi veszteséggel. Az értékforgalmazók becslése szerint a londoni értéktőzsde irányadó mutatója, az FTSE-100 hatvan pont körüli veszteséggel nyithat, a frankfurti értéktőzsde fő mutatója, a DAX-30 hetvenhét pont körüli visszalépéssel kezdhet.
A New York-i tőzsdemutatók határidős jegyzései közül a New York-i értéktőzsde fő mutatójáé, a Dow Jones ipari átlagé csütörtök reggelre 1,28 százalékkal 7924 pontra csökkent, a Nasdaq összetett mutatójáé 1,46 százalékkal 1076,50 pontra süllyedt, az S&P 500-asé 1,70 százalékkal 798,70 pontra fogyatkozott.
Tegnap szenátusi meghallgatáson vett részt a három nagy amerikai autógyártó vezetője a 25 milliárd dolláros mentőcsomag érdekében. A General Motors 10-12 milliárd dollárnyi, a Ford 7-8 milliárd dollárnyi, a Chrysler pedig 7 milliárd dollárnyi állami hitelt célzott meg. A vezetők véleménye szerint az autóipar összeomlásának következményei "katasztrofálisak" lehetnek, ezért gyors intézkedésekre lenne szükség.
A Szenátusban a demokraták keresztül akarják vinni a 25 milliárd dolláros mentőcsomagot az autószektor számára, amit a pénzügyi szektor 700 milliárd dolláros mentőcsomagjából hasítanának ki. A tervek szerint az autógyártók hitel formájában juthatnak az összeghez. De miután a Bush kormányzat és egyes republikánus képviselők nem támogatják a javaslatot, kérdéses, hogy sikerül-e január előtt véghezvinni, mielőtt az új kormányzat átveszi a hatalmat. (Portfolio.hu)