A legnagyobb japán autógyártó, a Toyota November közepén újra megindítja a munkát három amerikai üzemében. A cég pénteki bejelentése szerint a Texas, Indiana és Alabama államokban működő gyárakban összeállított járműveket a közel-keleti, és latin-amerikai piacra szánják. De ennek ellenére tíz év óta először a Toyota eladásai is csökkenenek idén a globális gazdasági válság következtében.
A cég szóvivője szerint az újra megnyitott amerikai üzemekben évente 15 ezer Sequoia szabadidő-terepjárót akarnak gyártani a közel-keleti, míg további 150 Sequoia terepjárót és 1000 Tundra pickup-terepjárót szánnak a latin-amerikai exportra.
A legnagyobb japán autógyár augusztusban zárta be három amerikai üzemét, miután az Egyesült Államokban csökkent a kereslet az új járművek iránt. Az amerikai autógyárak termékeivel szemben a japán cég üzemanyag-takarékos járművei iránt korábban nagy volt a kereslet. A globális gazdasági válság következtében azonban szeptemberben 29.5 százalékkal csökkent a Toyota amerikai értékesítéseinek száma. (Független Hírügynökség)
A költségvetés fő számai valószínűleg tarthatók, ám a bevételi oldalon jelentős kockázatok látszanak. Ilyen lehet, hogy a foglalkoztatottság és a fogyasztás nagyobb mértékben visszaesik, a béreket nem sikerül visszafogni, illetve, hogy a Magyarországon leányvállalatot működtető cégek konjunkturális pozíciói romlanak - közölte az Állami Számvevőszék (ÁSZ) elnöke az InfoRádió Aréna című műsorában.
Ha mindez bekövetkezik, a Pénzügyminisztérium számításaihoz képest akár 300 milliárd forinttal is nagyobb lehet a bevételkiesés - mondta Kovács Árpád, megjegyezve: ha a nyugat-európai gazdasági növekedés 4 százalék körüli, a magyar nagyjából 2 százalékot tud teljesíteni, ha az előbbi -2, Magyarország 0 és -4 közé csúszhat vissza. (inforadio.hu)