A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 245,60 pontos, 2,09 százalékos emelkedéssel, 11.981,26 ponton zárt kedden. A részvénypiac forgalma 18,94 milliárd forint volt kedden, a vezető részvények erősödtek az előző kereskedési napi záráshoz képest. Balásy Zsolt, a Concorde Értékpapír Zrt. elemzője elmondta, hogy a nemzetközi hangulat a kereskedés nagy részében negatív volt, majd megfordult az újabb FED mentőcsomag hírére az indexek emelkedni kezdtek. A BUX alakulásában ugyanakkor még egész nap érződött a hétfői lendület - amelyet a Magyar Nemzeti Bank alapkamat-vágása indukált -, ám az elemző szerint ez szerdára már könnyen kifulladhat. Így Balásy Zsolt nagy esélyt adott a profitrealizálásnak.
A BÉT-et kedden is meghatározó mértékben az OTP és Mol papírjai húzták, több, mint 3 százalékos emelkedéssel. A szakember ugyanakkor furcsállta, hogy a Magyar Telekom részvényei a kedvező üzletmenet ellenére sem erősödtek szignifikáns módon. A Concorde elemzője szerint a BÉT ismét hullámvasúton van, és a mostani enyhe emelkedésnek is hamarosan vége szakad.
A Mol 300 forinttal, 3,16 százalékkal 9.800 forintra erősödött, 3,2 milliárd forintos forgalomban. Az OTP részvények ára 91 forinttal, 3,40 százalékkal 2.770 forintra nőtt, forgalmuk 11,6 milliárd forintot tett ki. A Magyar Telekom árfolyama 4 forinttal, 0,71 százalékkal 565 forintra emelkedett, forgalma 2,0 milliárd forint volt. A Richter papírok árfolyama 330 forinttal, 1,30 százalékkal 25.700 forintra növelte értékét, a részvények forgalma 1,6 milliárd forintot ért el. A másik gyógyszeripari részvény, az Egis 241,3 millió forintos forgalom mellett 40 forinttal, 0,36 százalékkal 10.960 forintra csökkent. A kis és közepes részvények indexe, a BUMIX 1.526,99 ponton zárt hétfőn, ez 2,75 pontos, 0,18 százalékos emelkedés a hétfői záráshoz viszonyítva. (MTI)
A legnagyobb japán autógyártó, a Toyota November közepén újra megindítja a munkát három amerikai üzemében. A cég pénteki bejelentése szerint a Texas, Indiana és Alabama államokban működő gyárakban összeállított járműveket a közel-keleti, és latin-amerikai piacra szánják. De ennek ellenére tíz év óta először a Toyota eladásai is csökkenenek idén a globális gazdasági válság következtében.
A cég szóvivője szerint az újra megnyitott amerikai üzemekben évente 15 ezer Sequoia szabadidő-terepjárót akarnak gyártani a közel-keleti, míg további 150 Sequoia terepjárót és 1000 Tundra pickup-terepjárót szánnak a latin-amerikai exportra.
A legnagyobb japán autógyár augusztusban zárta be három amerikai üzemét, miután az Egyesült Államokban csökkent a kereslet az új járművek iránt. Az amerikai autógyárak termékeivel szemben a japán cég üzemanyag-takarékos járművei iránt korábban nagy volt a kereslet. A globális gazdasági válság következtében azonban szeptemberben 29.5 százalékkal csökkent a Toyota amerikai értékesítéseinek száma. (Független Hírügynökség)