Londoni elemzői körökben már a hónap eleje óta várták, sőt, egyes elemző házak erőteljesen sürgették a vezető ipari gazdaságok jegybankjai által szerdán bejelentett, egyeztetett és agresszív kamatcsökkentést, tekintettel a mind több jel szerint immár globálissá terebélyesedő recesszióra és a pánikszerűvé fajult tőzsdei eladási hullámokra. A Moody's Economy, a Moody's Investors Service hitelminősítő londoni gazdaságelemző szolgálata az amerikai bankmentő terv körüli képviselőházi huzavona idején közölt elemzéseiben kiemelte a háromhónapos futamú amerikai kormányadósságra nehezedő hatalmas befektetői vásárlási nyomást, amelynek nyomán e rövid lejáratú kincstárjegyek hozama a zéró felé közelített. A ház szerint ez jelezte a piaci félelem mértékét: a befektetők már készek feledni minden kamatnyereség-megfontolást, csak hogy tőkéjüket biztonságban tudják.
(MTI)Tegnap szenátusi meghallgatáson vett részt a három nagy amerikai autógyártó vezetője a 25 milliárd dolláros mentőcsomag érdekében. A General Motors 10-12 milliárd dollárnyi, a Ford 7-8 milliárd dollárnyi, a Chrysler pedig 7 milliárd dollárnyi állami hitelt célzott meg. A vezetők véleménye szerint az autóipar összeomlásának következményei "katasztrofálisak" lehetnek, ezért gyors intézkedésekre lenne szükség.
A Szenátusban a demokraták keresztül akarják vinni a 25 milliárd dolláros mentőcsomagot az autószektor számára, amit a pénzügyi szektor 700 milliárd dolláros mentőcsomagjából hasítanának ki. A tervek szerint az autógyártók hitel formájában juthatnak az összeghez. De miután a Bush kormányzat és egyes republikánus képviselők nem támogatják a javaslatot, kérdéses, hogy sikerül-e január előtt véghezvinni, mielőtt az új kormányzat átveszi a hatalmat. (Portfolio.hu)