Piaci pletykák szerint ma jelenthetik be, hogy a General Motors és a Chrysler állami hitelt kap annak érdekében, hogy biztosítsák túlélésüket. A megmentési terv még nem végleges – írja a Bloomberg meg nem nevezett, az ügyhöz közel álló forrásokra hivatkozva.
Mint ismeretes, egy héttel ezelőtt a Szenátus nem fogadta el az autószektor 14 milliárd dolláros mentőcsomagját, amely könnyen nehéz helyzetbe hozhatta volna a két csődközelben lévő autógyártót. Ugyanakkor a kormány és a Pénzügyminisztérium ígértet tett arra, hogy kisegíti a General Motorst és a Chryslert, hogy elkerülhessék az összeomlást.
A Chrylser tegnap jelentette be, hogy egy hónapra felfüggeszti a gyártást annak érdekében, hogy alkalmazkodni tudjon a hanyatló kereslethez. A Pénzügyminiszter, Henry Paulson szerint minden, amit tesznek, azt kell szolgálnia, hogy biztosítsa a vállalat hosszú távú életképességét.
A GM és a Chrysler szóvivője nem kommentálta a híreszteléseket, a Fehér Ház szóvivője pedig annyit nyilatkozott, hogy egyelőre nem született döntés.
Az autógyártók megmentése kulcsfontosságú az amerikai gazdaság számára, ugyanis a Center of Automotive Research becslései szerint az autógyártás jelenleg a GDP 3 százalékát adja és a GM esetleges csődjével összesen 2,5 millió dolgozó állása kerülhet veszélybe. (Portfolio.hu)
A Commerzbank Zrt. nem tervezi, hogy megszüntetni a svájci frank alapú hitelezést, hiszen ebben a devizanemben is elegendő mennyiségű forrás áll rendelkezésükre.
A Commerzbank Zrt. hitelezési politikája alapján az önrész nagysága elsősorban a cég likviditásától és a cashflow-jától függ. Ez alapján lehet megítélni, hogy a vállalat képes-e kitermelni a tőketörlesztéshez és a kamat kifizetéséhez szükséges forrást. Önrész nélkül korábban sem nyújtottak kölcsönt, s ezen gyakorlatuktól a jövőben sem kívánnak eltérni.
Arra számítanak, hogy a jelenlegi drágább hitelköltség miatt számos beruházás kivitelezése abban a reményben tolódik el, hogy később a cég kedvezőbb feltételek mellett juthat hitelhez. Ez átgondolt döntést igényel a mind a vállalatok, mind a bankok részéről. Számos cég viszont pont most lát kitűnő lehetőséget akvizíció lebonyolítására, így például ezen a területen már jelenleg is fokozódó érdeklődést tapasztalunk.
A varsói tőzsde WIG20 indexe 0,01 százalékkal 1778,83 pontra gyengült hétfőn. A nap nyertese a cseh CEZ volt, amely 5,3 százalékkal 112,70 zlotyra nőtt, a nagy vesztes a KGHM, amely 4,3 százalékot esett. Az olajipari PKN Orlen árfolyama 2,8 százalékkal 26,99 zlotyra erősödött. A varsói értéktőzsdén a Mol árfolyama 2,1 százalékos veszteséggel 139,0 zlotyn fejezte be a hétfői napot.