A Volkswagen árfolyamának októberi száguldása jelentős veszteségeket okozott Németország egyik leggazdagabb emberének. A Financial Times információi szerint Adolf Merckle befektetési cége 40 bankból álló konzorciummal folytat tárgyalásokat áthidalási hitelről a hatalmas veszteség miatt.
Merckle a Volkswagen részvényeinek esésére fogadott és ilyen ügyleteket kötött a tőzsdén. A Financial Times információi szerint Merckle befektetési cége, a VEM százmillió eurós nagyságrendű veszteséget szenvedett el, miután shortolta a Volkswagen papírjait. Október végén a Volkswagen részvényei száguldásba kezdtek, miután kiderült, hogy a Volkswagen papírjaira kiírt short pozíciók (esésre számító ügyletek) állománya nagyobb, mint a közkézhányad (a nem állami részvényhányad vagy a cég sajátrészvény-állománya). Napok leforgása alatt 1 000 euróra ugrotta a Volkswagen árfolyama, amellyel a világ legnagyobb kapitalizációjú cégévé vált. (Portfolio.hu)
A legnagyobb japán autógyártó, a Toyota November közepén újra megindítja a munkát három amerikai üzemében. A cég pénteki bejelentése szerint a Texas, Indiana és Alabama államokban működő gyárakban összeállított járműveket a közel-keleti, és latin-amerikai piacra szánják. De ennek ellenére tíz év óta először a Toyota eladásai is csökkenenek idén a globális gazdasági válság következtében.
A cég szóvivője szerint az újra megnyitott amerikai üzemekben évente 15 ezer Sequoia szabadidő-terepjárót akarnak gyártani a közel-keleti, míg további 150 Sequoia terepjárót és 1000 Tundra pickup-terepjárót szánnak a latin-amerikai exportra.
A legnagyobb japán autógyár augusztusban zárta be három amerikai üzemét, miután az Egyesült Államokban csökkent a kereslet az új járművek iránt. Az amerikai autógyárak termékeivel szemben a japán cég üzemanyag-takarékos járművei iránt korábban nagy volt a kereslet. A globális gazdasági válság következtében azonban szeptemberben 29.5 százalékkal csökkent a Toyota amerikai értékesítéseinek száma. (Független Hírügynökség)