Lemondott az euró százmilliókat veszítő francia bank, a Caisse d'Epargne elnöke és a pénzintézet két további vezetője vasárnap. Charles Milhaud, miután az igazgatótanács rendkívül tanácskozást tartott, közleményben tudatta, hogy távozik és egy fillér végkielégítést sem kap.
A Caisse d'Éparge bank vezetősége a múlt héten jelentette, hogy 600 millió eurót (160 milliárd forint) veszített a pénzintézet az előző heti pánik idején. Ezután az összes franciaországi bank azonnali vizsgálatát rendelte el a francia pénzügyminiszter.
A Caisse d'Éparge bank vezetősége szerint a veszteség egy rutinszerű belső ellenőrzésnél derült ki, és a kárt saját tevékenységének számlája írja a bank. A vezetőség a múlt hét csütörtökén azt állította, hogy tekintettel a pénzintézet 20 milliárd eurós tartalékra és annak likviditására, a veszteség nincs hatással a bankcsoport pénzügyi stabilitására, és semmilyen következménye nem lesz a betétekre. Christine Lagarde pénzügyminiszter a bejelentés után felszólította a francia bankfelügyeleti szervet, hogy azonnal állítson fel vizsgálóbizottságot annak kiderítésére, hogy mi történt a Caisse d'Éparge-nál, és hogy betartják-e a piacellenőrzési szabályokat a többi francia pénzintézetnél. (AFP/Független Hírügynökség)
A legnagyobb japán autógyártó, a Toyota November közepén újra megindítja a munkát három amerikai üzemében. A cég pénteki bejelentése szerint a Texas, Indiana és Alabama államokban működő gyárakban összeállított járműveket a közel-keleti, és latin-amerikai piacra szánják. De ennek ellenére tíz év óta először a Toyota eladásai is csökkenenek idén a globális gazdasági válság következtében.
A cég szóvivője szerint az újra megnyitott amerikai üzemekben évente 15 ezer Sequoia szabadidő-terepjárót akarnak gyártani a közel-keleti, míg további 150 Sequoia terepjárót és 1000 Tundra pickup-terepjárót szánnak a latin-amerikai exportra.
A legnagyobb japán autógyár augusztusban zárta be három amerikai üzemét, miután az Egyesült Államokban csökkent a kereslet az új járművek iránt. Az amerikai autógyárak termékeivel szemben a japán cég üzemanyag-takarékos járművei iránt korábban nagy volt a kereslet. A globális gazdasági válság következtében azonban szeptemberben 29.5 százalékkal csökkent a Toyota amerikai értékesítéseinek száma. (Független Hírügynökség)