Csütörtökön a horvát kormány ejtette tervét az állami szektor jövő évi bérbefagyasztására, a szakszervezetek nyomására. A kormány a költségvetést szerette volna jobban egyensúlyba hozni a bérek szinten tartásával. Jadranka Kosor miniszterelnök-helyettes szerint a költségvetést a héten úgy kell újratárgyalni, hogy az eredeti, a szakszervezetekkel kötött bérmegállapodásban szereplő 6 százalékos béremelés biztosításához további 2 milliárd kunás (350 millió dolláros) forrást találjanak, biztosítandó, hogy a GDP-arányos deficit 1,3 és 1,7 százalék közé kerüljön. A kormány szerette volna elkerülni a külső finanszírozási eszközök igénybevételét. A bérbefagyasztási terv feladása a külföldi befektetők felé rossz üzenet - kommentálták elemzők a döntést. Az ország küladóssága a GDP 90 százalékának felel meg, a folyó fizetési mérleg hiánya a GDP 10 százaléka. (MTI)
A legnagyobb japán autógyártó, a Toyota November közepén újra megindítja a munkát három amerikai üzemében. A cég pénteki bejelentése szerint a Texas, Indiana és Alabama államokban működő gyárakban összeállított járműveket a közel-keleti, és latin-amerikai piacra szánják. De ennek ellenére tíz év óta először a Toyota eladásai is csökkenenek idén a globális gazdasági válság következtében.
A cég szóvivője szerint az újra megnyitott amerikai üzemekben évente 15 ezer Sequoia szabadidő-terepjárót akarnak gyártani a közel-keleti, míg további 150 Sequoia terepjárót és 1000 Tundra pickup-terepjárót szánnak a latin-amerikai exportra.
A legnagyobb japán autógyár augusztusban zárta be három amerikai üzemét, miután az Egyesült Államokban csökkent a kereslet az új járművek iránt. Az amerikai autógyárak termékeivel szemben a japán cég üzemanyag-takarékos járművei iránt korábban nagy volt a kereslet. A globális gazdasági válság következtében azonban szeptemberben 29.5 százalékkal csökkent a Toyota amerikai értékesítéseinek száma. (Független Hírügynökség)