Hétfőn zárás előtt három órával enyhe nyereségen álltak a vezető New York-i tőzsdemutatók hullámzó kereskedés közepette: az árfolyamok hol negatív, hol pozitív tartományban voltak. A befektetők óvatosak, várják az amerikai elnökválasztást. Kevésbé befolyásolta a piac hangulatát az ISM intézet beszerzőmenedzser-mutatója, amely 26 év óta a legalacsonyabb szintre esett: 38,9 pont volt októberben a szeptemberi 43,5 pontot követően. Elemzők 41,5 pontot vártak októberre.
A DJIA ipari index 54,08 pontos, 0,58 százalékos emelkedéssel 9379,09 ponton állt zárás előtt mintegy három órával. A Nasdaq 17,15 ponttal, 1,00 százalékkal 1738,10 pontra nőtt. Nyitáskor a DJIA részvényindexe 24,53 pontot esett, a Nasdaq piac összetett mutatója a kereskedés startja után 4,10 pontos mínuszba került. Mintegy húsz perccel később a DJIA mutató már 60,05 pontos, 0,64 százalékos nyereségig kapaszkodott fel, a Nasdaq piac mutatója 10,20 pontos, 0,59 százalékos nyereségre tett szert.
A Brent kőolaj jegyzése a hétfői New York-i tőzsdezárás előtt mintegy három órával Londonban 4,35 dollárral 60,97 dollárra csökkent, az amerikai könnyűolajé 3,61 dollárral 64,20 dollárra esett.
A legnagyobb japán autógyártó, a Toyota November közepén újra megindítja a munkát három amerikai üzemében. A cég pénteki bejelentése szerint a Texas, Indiana és Alabama államokban működő gyárakban összeállított járműveket a közel-keleti, és latin-amerikai piacra szánják. De ennek ellenére tíz év óta először a Toyota eladásai is csökkenenek idén a globális gazdasági válság következtében.
A cég szóvivője szerint az újra megnyitott amerikai üzemekben évente 15 ezer Sequoia szabadidő-terepjárót akarnak gyártani a közel-keleti, míg további 150 Sequoia terepjárót és 1000 Tundra pickup-terepjárót szánnak a latin-amerikai exportra.
A legnagyobb japán autógyár augusztusban zárta be három amerikai üzemét, miután az Egyesült Államokban csökkent a kereslet az új járművek iránt. Az amerikai autógyárak termékeivel szemben a japán cég üzemanyag-takarékos járművei iránt korábban nagy volt a kereslet. A globális gazdasági válság következtében azonban szeptemberben 29.5 százalékkal csökkent a Toyota amerikai értékesítéseinek száma. (Független Hírügynökség)