A VIASAT Explorer kalandos utazásra viszi el a nézőt; felfedezni az embert és az őt körülvevő természet titkait. A VIASAT csapata nagy figyelmet fordít arra, hogy kalandos utazásokról, extrém sportokról, bűnügyi történetekről, illetve különböző életstílusokról és a vadvilágról szóló, igényesen kiválasztott filmek és tartalmas dokumentumfilmek formájában garantálja az izgalmas szórakozást. A VIASAT Explorer saját kategóriájában több országban biztosan vezető szerephez jutott, és hátterében Észak-Európa legnagyobb előfizetős műsorszolgáltatója, A VIASAT Broadcasting áll.
A magyar változat, amely Közép-Kelet Európára specializálódott követi a VIASAT Explorer más területeken is jól bevált eddigi receptjét. A VIASAT Explorer adása napi 18 óra reklámmentes műsoridővel jelentkezik, és évente megújuló, egyedi programválasztékával széles nézőtábort láncol magához.
A Viasat Explorer egy innovatív dokumentumcsatorna, amely kifejezetten európai nézők számára készült és a legújabb és legérdekesebb témákat dolgozza fel. Gyors autókon, motorokon és repülőkön keresztül a vad felfedezésekig, a néző egyik pillanatban még egy Formula 1 autóban ül, aztán hirtelen Dél- Amerika dzsungeleiben találja magát.
A tudományos felfedezéseknek a célja, hogy egy időben legyenek lebilincselőek és szórakoztatóak egyben, míg a nap végén a késő esti programok vitatott témákról szóló, sokkoló dokumentumfilmeket vagy az erotika iparból származó szexi felvételeket tartalmaznak.
November 8-tól December 20-ig a Viasat Explorer műsorán
Találkozások
13 részes amerikai dokumentumfilm-sorozat, 2010
Két ember, két különböző feladat, két nagyon eltérő gép. A nagyon pontos tervezői munkával megalkotott, csúcstechnológiát képviselő gépek kezelőikkel együtt határaikat feszegetik. Első látásra nagyon kevés közös van a két gépben, eltekintve attól, hogy mindkettő gyors döntéseket igényel, és egy pillanatnyi megingás mindkettőnél katasztrófához vezethet. Tekintsünk be ebbe a gyorsan pörgő világba, és nézzük meg az ember és a gép találkozásának pillanatait.
Minden egyes részben 2 nagyon eltérő gépet ismerhetünk meg közelebbről.
Ízelítő a sorozat részeiből:
- Mid-Air Refuel vs. NASCAR Pit Stop. Legyen a közúti autók gyorsasági versenyének (NASCAR) vagy az amerikai légierőnek a csapata, a menet közbeni kiszolgáló pontok mindkét csapat számára nélkülözhetetlenek a jó eredmény eléréséhez. A gyors üzemanyag-utántöltés érdekében a KC-135 Stratotanker és a NASCAR kiszolgáló személyzetének is minden apró részletre oda kell figyelnie a siker érdekében.
- Gyorsvonat vs. hullámvasút. Rávilágítunk az Elliott Sandler versenyautói és a Carowinds élménypark hullámvasútja között fellelhető hasonlóságokra és kapcsolatukra a valódi versennyel.
- Tűzpárbaj. Mindkét monstrumnak létfontosságú szerepe van a tűzzel kapcsolatban. Az egyik a tűzgyújtáshoz szükséges anyagokat bányássza ki, a másik a tűz fölé repül, hogy eloltsa azt. Mindkét gép önmagában bámulatra méltó, de halott eszköz. Munka közben viszont a növekvő veszély egyre inkább megköveteli a pontos működést mindkettőtől, és a léc egyre magasabbra kerül.
- 0-ról 300-ra 3 másodperc alatt. Tony Schumacherben, az amerikai autós gyorsulási versenyek bajnokában és Aaron Ochalekben, a haditengerészet főhadnagyában látszólag csak annyi a közös, hogy mindketten a legjobbak szakterületükön, valamint a világ legrobbanékonyabb és legveszélyesebb járműveit irányítják. Tonynak az jelenti a győzelmet, ha csúcs sebességet ér el a negyed mérföldes gyorsulási pályán, míg Ochalek hadnagy számára, az ha sikeresen száll fel egy anyahajó kifutópályájáról és eredményesen hajtja végre küldetését. Azonban a tapadási súrlódástól kezdve az aerodinamikán át az egyedülálló biztonsági rendszerekig sokkal több közös vonás figyelhető meg a két férfi és járműveik között, mint első pillanatban gondolnánk.
- Rendkívüli mentések. Szélsőséges vészhelyzetekben a gyakorlott szakemberek csak a kiképzésükre és eszközeikre hagyatkozhatnak annak érdekében, hogy életeket mentsenek. Az amerikai Parti Őrségnek és a Tahoe-i Lavina Mentőcsapatnak is néhány másodperc jelentheti a különbséget élet és halál között.
- Felderítés és pusztítás. Az M1 Abrams-tank és a USS New Mexico nevű tengeralattjáró nagyon eltérő környezetben működnek, az előbbi a földön az utóbbi a vízben. De a küldetésük ugyanaz – áttörni az ellenséges vonalakon és elpusztítani a kulcsfontosságú célpontokat felhasználva az előnyeit a kifinomult fegyverzetüknek, a gyors manőverezésnek és a lopakodó rendszernek, amely segítségével el tudnak rejtőzni az ellenségeik elől.
- Földön vagy vízen. Az emberi erő önmagában nem képes hatalmas tömegű gépek mozgatására. A NASA egy speciális járművet használ, amit „Hernyótalpas szállítónak” neveznek, annak érdekében, hogy átszállítsák az űrsiklót a jármű összeszerelő épülettől a rakétakilövő állomásig. Ugyanígy egy tengeri szállítmányozási vállalat a világ egyik legnagyobb tengeri szállítójat használja, amit Blue Marlin-nak hívnak, hogy áthelyezzék az olajfúró tornyokat egyik helyszínről a másikra.
További információ: www.viasatexplorer.hu vagy http://www.cableready.net/1347/intersections/