Index Vakbarát Hírportál

Versenyben a multikkal

2011. április 28., csütörtök 16:11 | tizenhárom éve frissítve

A gazdasági válság a magyar játékpiacot sem kímélte. Mégis van egy cég, mely a körülmények ellenére helyet követel a legnagyobbak között. Ez a Formatex.

Borhi Jánost, a cég tulajdonosát kérdeztem növekedésről, cégépítésről. Többen úgy vélik, hogy a siker egy szerencsésen kiválasztott terméken múlik. Ön mit gondol erről?

Kétségtelen, hogy a termékek kiválasztása meghatározó szerepet játszik egy olyan piacon, ahol a gyerekek döntik el végső soron, hogy mely játék lesz sláger, és melyik az, amelyik a boltok polcain marad. Mégsem a szerencse számít, hanem az a stratégiai gondolkodás, amely a termékek kiválasztásakor folyamatosan szerephez jut.

Elárulna erről részleteket is?

Talán az egyik legfontosabb irányelvünk az, hogy a Formatex kínálatában olyan termékek jelennek meg, amelyek a szórakoztatáson túl emberi értékeket is közvetítenek: hasznos tevékenységre ösztönöznek, fejlesztik a személyiséget, növelik a családok összetartozását.

Az egyik legnagyobb sláger napjainkban a Bakugan. Sok szülő nem értene egyet Önnel abban, hogy ez a játék illeszkedik az előző gondolatokhoz.

Egy szeptemberben készített felmérés szerint a Bakugan az elmúlt év januárjától augusztusig az első számú játék volt szinte az egész világon: 250 millió golyó talált gazdára világszerte. Bár a játékhoz nem kell más, mint színes fémkártyák és azok a mágneses golyók, melyek a kártyákra gurítva különféle tulajdonságú szörnyekké alakulnak, mégis maga a játék stratégiai változatossága, sőt a fantáziát is alaposan megmozgató ereje méltán emeli ki a tömegből. A verseny a mai világ természetes velejárója. Nem sokkal jobb, ha ez nem a számítógép előtt, hanem egymással értelmesen játszva nyilvánul meg? És mindeközben még számolni is megtanulnak, hiszen a csaták kimenetelének eldöntéséhez a számolás elengedhetetlen. Több mint egy éve jelentetjük meg a játékhoz kapcsolódó magazint. Igazán öröm végignézni azt a temérdek rajzot, mely hozzánk érkezik hónapról hónapra.

Hogyan döntse el tehát egy szülő, hogy mivel játsszon gyermeke?

Ez valóban nagyon nehéz. Sajnos Magyarországon nincs olyan forrás, amelyre támaszkodni lehetne. Külföld ebben is más, hiszen jóval nagyobb hagyománya van a szülők tájékoztatásának. Cégünk számos szakmai fórumot követ figyelemmel, hogy naprakészek legyünk, és az irányelveinknek megfelelő játékokat megtalálhassuk. Olyanokat, melyeket bátran adhatunk a szülők, és rajtuk keresztül a gyerekek kezébe is. Hiszen az előbb említetteken túl a termékek minősége, és az egészségünkre, illetve környezetünkre gyakorolt hatása is nagyon fontos tényező a kiválasztási folyamatban.

A piaci adatok szerint ez a gondolkodásmód visszhangra talált a magyar közönségnél.

Valóban. Több olyan nagy múltú multinacionális vállalatot is megelőztünk, melyek évek óta meghatározó szereplői ennek a piacnak. Azonban a sikerhez a tudatos cégépítés nem elég. Az elkötelezett munkatársak kimagasló teljesítménye olyan érték, amelyre méltán büszkék lehetünk.

Rovatok