Index Vakbarát Hírportál

A HELL a hosszú távú siker titkát az exportban látja

2013. december 11., szerda 16:20 | tíz éve frissítve

Az idei évben több új országgal, többek között Ausztriával és Bulgáriával bővítette a már több mint 30 országból álló export piacát a HELL ENERGY. Magyarország piacvezető energiaital-gyártója a negatív várakozásokkal ellentétben idén is növelni tudta piaci részesedését itthon is, és újabb országok bevonásával bevételeinek nagyobbik része már az export eladásokból származik.

A száz százalékban magyar tulajdonú HELL márka a 2013-as évben is növekedést könyvelhet el, piaci részesedése az előző évhez képest értékben is, és eladott darabszámban is emelkedést mutat. A cég januárban elsőként kommunikálta, hogy a megváltozott NETA szabályozás ellenére sem kíván változtatni italainak koffein tartalmán, és jogkövető magatartást tanúsítva befizeti a 32 mg/100 ml koffeintartalom után fizetendő adót.

„A jogkövető, tisztességes és felelősségteljes piaci magatartást, mint a hosszútávú siker egyetlen lehetséges útját, szem előtt tartó cég egyik vezetőjeként úgy gondolom, hogy az eredmények és a számok azt bizonyítják, hogy jó úton haladunk. Az idén befizetett több mint fél milliárd, a NETA módosításából származó plusz adóteher és a más, koffeintartalmat csökkentő külföldi gyártókkal szembeni versenyhátrány ellenére is tovább tudtunk növekedni itthon is, ami azt bizonyítja fogyasztóink hűségesek és továbbra is a minőséget keresik.” – nyilatkozta a cég régióigazgatója. Szabari József hozzátetette: „Azok a cégek képesek – a megváltozott gazdasági környezet kihívásainak is – megfelelni, akik nyitottak és készek a horizontális és vertikális fejlődésre egyaránt. Külön-külön sem a folyamatos innováció, a kutatás-fejlesztés, sem a hozzáadott érték nem elegendő, ha nem párosul hozzá az ország határain túlra tekintés képessége.”

A nemrég átadott, a HITA által immár második évben meghirdetett Év Exportőre díjátadóján Szijjártó Péter államtitkár is felhívta a figyelmet arra, hogy a nemzetgazdaság lelkének számító magyar kis- és középvállalatok a Magyarországon alkalmazott munkavállalók 73,5 százalékát foglalkoztatják, ez a szektor adja az összes vállalati hozzáadott érték több mint felét, ugyanakkor a nemzetgazdasági exportból csak 23 százalékkal részesülnek. A HELL azon magyar vállalkozások közé tartozik, amelyek kiváló minőségű, nemzetközi színvonalú, versenyképes saját gyártású termékekkel rendelkeznek, és a hazai piacon túlmutató exporttevékenységükkel nagymértékben hozzájárulnak a magyar gazdaság fejlődéséhez. 2013-ban ugyanis a HELL ENERGY azon túlmenően, hogy tovább erősítette pozícióját meglévő export piacain (többek között Romániában és Cipruson), újabb országokban – úgymint Bulgáriában, Ausztriában és Belgiumban – is sikerült elindítania energiaitalainak forgalmazását. A dinamikusan növekvő export bevételek pedig lehetővé teszik, hogy a Borsod megyei Szikszón 2009-ben indított beruházását tovább bővíthesse a vállalat, mely hatalmas ösztönző erőt jelent az egyik legmagasabb munkanélküliségi rátával küzdő térségnek.

A HELL ENERGY 2006-os létrejötte óta több mint három milliárd forint adóval járult hozzá a nemzetgazdaság növekedéséhez, a különösen hátrányos borsodi régióban munkahelyteremtő- és beruházásösztönző projektek megvalósításával.

Rovatok