Az adócsomag kevés kellemes meglepetése közé tartozik, hogy jövőre kevesebb céget érint a reklámadó és egyszerűsödik az ezzel kapcsolatos adminisztráció is!
Ha az éves reklámköltés nem haladja meg a 30 millió forintot, a megrendelőnek semmiféle kötelezettsége nem lesz a reklámadóval kapcsolatban, nyugodtan levonhatja azt költségként. 30 millió egy forinttól azonban már a teljes összeg a társasági adó alapját növeli, ha nem állnak rendelkezésre a megfelelő dokumentumok.
A megfelelő dokumentumok köre jövőre szélesebb lesz: elegendő lesz azt bizonyítani, hogy az igazolást bekérték a számla kézhezvételét követő 10 napon belül és erről értesítették az adóhatóságot is – ez a jogszabályváltozás mindenképp jó hír a Facebookon, illetve a Google hirdetési rendszerében hirdetőknek.
Adminisztrációs könnyebbséget jelent az is, hogy a NAV honlapján közzéteszi a jó adózók listáját, azaz azon cégek nevét, amelyek jogszerűen fizetnek, és amelyek jogszerűen nem fizetnek reklámadót. Így a reklámok megrendelői tudni fogják, hogy az adott közzétevőtől megrendelt reklám esetén terheli-e őket adókötelezettség; ha a reklám közzétevője szerepel a listán, akkor a reklám megrendelője nem lesz a reklámadó alanya.
A fent említett szabályozások részleteit – csakúgy, mint az adócsomag egészét – pontosan megismerheti a méltán népszerű ADÓ-kódexből. Az adótörvényeket és a változások részletes magyarázatait is tartalmazó két kiadványt, valamint a társadalombiztosítási törvényeket és a számviteli törvényt tartalmazó jövő év eleji lapszámokat együtt, csomagban is meg lehet rendelni. Kétféle konstrukció közül választhatnak az előfizetők az ADÓTÖRVÉNYEK 2015 csomagot 20%, illetve az ADÓ-TB-SZÁMVITEL 2015 csomagot 30% kedvezménnyel vásárolhatják meg!
Mindkét csomag megrendelése esetén különleges kiadvánnyal kedveskedünk Önnek: az ADÓ- kódex VACSORA-kódex című gasztronómiai különszámával, amelyben több mint 40 ellenállhatatlan receptet kínálunk.
Adózási témában további aktualitásokat, érdekességeket talál az ADO.HU oldalon!