15 ezer autó eladása már önmagában is látványos eredmény, de még érdekesebb megtudni, mi kell az ilyen siker eléréséhez. Persze a válasz kézenfekvőnek tűnik: jó autókat kell gyártani. Ennyire viszont nem egyszerű a dolog, bár kétségtelen, hogy az idei szárnyaláshoz a 13 vadonatúj vagy megújult modell is nagyban hozzájárult.
Csakhogy 15 ezer vásárló meggyőzéséhez ennél is több kell. Egy ennyire erős mezőnyben minden tényező döntő lehet – a friss modellkínálattól kezdve a kedvező finanszírozási eszközökön és a profi szervizháttéren át egészen újszerű szervizajánlatokig. A Ford viszont mindebből nem csupán egy-egy elemre összpontosít, hanem minden lépését összehangolva szerezte és tartja meg évek óta piacvezető helyét Magyarországon.
Újra és újra első
Hogy ez pontosan mit is jelent? 2016-os év végéig várhatóan 121 ezer új személyautót és kishaszonjárművet regisztrálnak majd Magyarországon. Ebből a Ford mintegy 15 ezer darabbal, 12,4 százalékkal részesedik, vagyis az összesített eredményt tekintve várhatóan ismét első helyen áll majd az értékesítési versenyben.
„Idén a személygépkocsik értékesítése nőtt a legnagyobb mértékben, de kishaszon-gépjárművek eladása is 20 százalékkal gyarapodott, amiből elsősorban a Ford profitált; büszkék vagyunk arra, hogy majdnem minden harmadik eladott ilyen jármű Ford emblémát visel,” – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. „Örömteli változás, hogy a Ford személyautók vásárlóinak jó 40 százaléka már magánember, holott ez az arány tavaly még a 25 százalékot sem érte el. A magánvásárlók aránya mindig jó indikátora a vásárlási kedv és a vásárlóerő növekedésének, ami nemcsak a Ford vagy a többi márka, hanem az egész nemzetgazdaság számára kedvező hír.”
Az árcédula mögött
Nem titok, hogy az autó manapság sokkal többet jelent egy jól megtervezett közlekedési eszköznél. Az autó egy komplett szolgáltatási csomag, és a kedvező vételár mellett érdemes számolni a későbbi szolgáltatások költségeivel és minőségével is – a Ford pedig kifejezetten erősnek számít ezen a téren.
A márka minden Ford-tulajdonosnak kínál valamilyen kedvező szervizcsomagot, legyen bármilyen idős is az autójuk. Jó példa erre a Fix ár program, vagy az öt évnél fiatalabb autók tulajdonosainak ajánlott Ford Szervizcsomag, illetve az öt évnél idősebb Fordokhoz kitalált Ford Szerviz Garancia. A szervizszolgáltatásokra egyébként már online, sőt a sok praktikus szolgáltatást kínáló Ford Mobil Alkalmazáson keresztül is lehet időpontot foglalni.