Index Vakbarát Hírportál

Így kerüld el a nyári telefonos baleseteket

2017. július 11., kedd 16:42 | hat éve frissítve

A telefonunk nem annyira szereti a forró napsütést és a vízpartot, mint mi, ez tény. Ettől függetlenül sokan mindenhová magukkal viszik készüléküket, számukra gyűjtöttük össze azokat a tippeket, amelyekkel elkerülhetőek a ‘balesetek'.

Kezdjük mindjárt a vízparttal. Nem mindegy, hogy a készülékünk milyen mértékben cseppálló vagy vízálló. Erről a tulajdonságról mindenképpen bizonyosodjunk meg azelőtt, mielőtt búvárkodni is magunkkal visszük a telefont. Ma már számos vízálló tok közül válogathatunk, érdemes beruházni egyre, van például olyan, amellyel az érintőképernyőt is használhatjuk. Ezt a megoldást tudjuk javasolni akkor is, ha nem a jó öreg ‘törölközővel letakarós' védelmet alkalmazzátok a parton hagyott holmiknál, hanem inkább magatokkal viszitek a vízbe is az értékes kütyüket. Nem szabad megfeledkezni a páráról sem, ami vízparton, fürdőkben árthat a telefonunknak. Tehát az a biztos, ha tűző napsütésben vagy párás környezetben letakarjuk a készülékünket.

Ha már védelem, akkor ujjlenyomat-olvasó. Aki még nem állította be ezt a feloldást az erre alkalmas mobilján, annak érdemes ezt megtennie, hiszen a strandon hagyott személyes holmik még mindig a tolvajok kedvelt célpontjai közé tartoznak.

A fesztiválszezon közepén járunk így mindenképpen érdemes gondolni a kisebb ütések kivédésére egy egy koncert közben, vagy az üdítőkre, amik érintkezhetnek a kijelzővel. A kijelzővédő fóliát erősen ajánljuk, hiszen tényleg sokat számít és alig észrevehető. A gyártói tokok között is bőven válogathatunk, mindenki megtalálhatja a hozzá illőt, akár a feltűnőbb, akár az egyszerűbb darabokat szereti, amely mögött nem bújik el a telefon eredeti dizájnja.

Ha valaki nagyon nem bízik magában, vagy a véletlenben, akkor érdemes biztosítást kötni a készülékekre. Fontos utánajárni azonban, hogy alapból milyen gyártói garancia vonatkozik a termékre, nehogy duplán vásároljunk garanciális szolgáltatást. Magyarországon az 1 év teljes körű gyártói garancia az általános, de a Huawei például a csúcskészülékeire VIP szervizt , azaz 3 hónap kijelző garanciát, 3 hónap készülék cseregaranciát és 3 év teljes körű garanciát biztosít (csak a Huawei P10, P10 Plus és Mate 9 modellek).

A Huawei készülékek tulajdonosainak nem kell tartaniuk attól, hogy magukra maradnak, ha probléma akad a telefonnal. Országosan 117 átvevő pont áll a rendelkezésükre, ahol leadhatják javításra mobiljukat, melyet akár 5 nap allatt vissza is kapnak. A prémium készülékek tulajdonosait pedig nem csak kibővített garanciával látja el a gyártó, hanem új Háztól házig szolgáltatást is elérhetővé tett számukra.

Huawei Ügyfélszolgálat: 06 80 HUAWEI (06 80 482934), minden nap 08:00-20:00 (kivéve ünnepnapok)

Huawei Szerviz Központ: 1088 Budapest, József krt. 17., nyitva munkanapokon 10:00-20:00

Szerviz pontok: szerviz.huawei.hu

Rovatok