Index Vakbarát Hírportál

A jó kávé segít megtartani a dolgozókat

2017. december 27., szerda 13:17 | hat éve frissítve

Óriási kihívás manapság hosszú távon megtartani a munkavállalókat. Gyovai Györgyi, a Nespresso ügyvezetője elmondta, miért nem mindegy, hogy munkaadóként milyen kávét adunk a dolgozóknak.

Szinte minden iparág küzd már a munkaerőhiánnyal Magyarországon, így az employer branding, azaz a munkáltatói márka építése egyre nagyobb figyelmet kap. Mindennapos kihívás lett megtalálni és hosszú távon "megfogni" a munkavállalókat. De mit tehet a munkáltató? Gyovai Györgyi, a Nespresso magyarországi ügyvezetője szerint a béren kívüli juttatások, az elismerés és kihívások mellett már a minőségi kávé munkahelyi bevezetése is egyre nagyobb jelentőséggel bír.

Mi jellemzi az irodai kávéfogyasztás piacát?

- Hazánkban évente majdnem 5 milliárd csésze kávé fogy. Ebből több mint 1 milliárdot a háztartásokon kívül fogyasztanak el - például úton a munkába, az irodában, ebéd közben vagy a munkanap végi lazításkor. A prémium kávék piacán különösen fontos az irodai szektor, hiszen az előbb említett "out-of-home" fogyasztás mintegy 70%-át ez teszi ki, a fennmaradó 30% pedig a HORECA szektor részesedése. Ez egy olyan értékes piac számunkra, amire külön termékportfóliót fejlesztünk.

Inkább a nagy, multinacionális vállalatok választják a Nespresso professzionális gépeit, vagy a kisebb cégek részéről is van rá kereslet?

- Minden vállalati méretre van megfelelő ajánlatunk. Az egészen kicsi, maximum nyolc főt foglalkoztató cégeknek még a háztartási gépeinket ajánljuk, mert ezek képesek ezt a kapacitásigényt kielégíteni. Kilenc fős létszámtól javasoljuk az üzleti szektornak kínált kávégépeinket, és egészen a több ezer főt foglalkoztató nagyvállalatoknak is tudunk megoldást nyújtani. Ezek italautomatához hasonló rendszerek, úgynevezett "kávétornyok", amiből térítés ellenében vagy térítésmentesen kapható kávé, ami nagyon fontos szempont a nagyméretű irodák esetében.

"Fontos tényező, hogy mára a magyarországi vállalkozások számára is kulcsfontosságúvá vált a munkatársak megtartása. A munkáltatói imázs építése a cégek számára egyre fontosabb feladat. Számos nagy vállalati ügyfelünktől tudjuk, hogy a kollégáik a minőségi kávészolgáltatást a munkahelyen fontos előnynek értékelik. A régi típusú kávéautomaták, gyengébb minőségű filteres kávék helyét egyre inkább a prémium kávégépek váltják fel." - mondta Gyovai Györgyi, a Nespresso magyarországi ügyvezetője.

Melyik a jellemzőbb, az ingyenesen, mintegy dolgozói juttatásként adott kávé vagy hogy a munkavállalóknak fizetniük kell érte?

A prémium kávé esetében mindenképpen az utóbbi, de a cég gyakran részben átvállalja a költséget. A munkáltató részéről felmerülhet a kérdés, hogy hogyan fogadják a dolgozók, ha fizetniük kell egy jobb minőségű kávéért. Tapasztalataink alapján ez a minőségi csere mindkét fél számára előnyökkel jár. Van olyan partnerünk, akinél a munkavállalók korábban ingyen kapták a kávét, és a vezetők kezdetben tartottak attól, hogy ha Nespresso-ra váltanak, akkor az ezzel járó magasabb költségeket a cég nem tudja teljes mértékben finanszírozni. Végül a munkatársak támogatott áron jutottak egy magasabb minőségű termékhez, aminek az lett a következménye, hogy az új kávégép előtt hosszú sorok álltak, és a Nespresso kávéból sokkal több fogyott, mint a korábbi ingyenes, de esetlegesen gyengébb minőségű kávéból. A mai fogyasztóknak egyre fontosabb, hogy minőségi legyen a kávé - akár otthon, akár étteremben vagy akár a munkahelyükön fogyasztják.

www.nespresso.com

Rovatok