Index Vakbarát Hírportál

A Sláger FM köszöni szépen, jót tett neki a frekvenciaváltás Az első 20 év után jöhet a következő 20 év!

2019. február 13., szerda 16:42 | öt éve frissítve

Ügyesen lépett a Sláger FM és a korábbi Rock FM 95.8-as sávját megvásárolva kifejezetten jó üzletet kötöttek: február másodika óta kétszer annyi hallgató számára érhető el az ország egyik legrégebbi kereskedelmi adója, miközben a legnagyobb lefedettségű regionális csatornák egyike lett.

A frekvenciaváltásra azért került sor, mert a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa nem hosszabbította meg a rádió médiaszolgáltatási jogosultságát. Ezt azonban a Radu Morar tulajdonában lévő Tematic Media Group nem fogadta beletörődéssel, hanem egy ügyes stratégiai lépéssel megvásárolta a korábban a 95.8 Mhz-en rádiót működtető kft-t, így a Sláger FM folytatja a sugárzást. „Továbbra is az az elsődleges számunkra, hogy biztosítani tudjuk a hallgatóknak a megszokott minőségű műsorokat. A Médiatanács engedélyének köszönhetően a 95.8 Mhz-es frekvenciára költözött Sláger FM-en ugyanazokat a zenéket, műsorokat és műsorvezetőket hallhatják, mint korábban.” – mondta Radu Morar. „Ezzel az üzleti döntéssel nem csak a Sláger FM-et mint csatornát mentettük meg sikeresen, hanem mellette több mint 50 slágeres családot is! A kollegáim közül legtöbben a Sláger FM elődjét, a Juventus Rádiót is beleszámítva, 20 évnél régebben dolgoznak itt. Amikor elmondtam, hogy sikerült megvennem a 95.8 Mhz-n rádiót működtető céget, több munkatársam sírni kezdett örömében, hiszen addig a bizonytalanságot egy új még ígéretesebb jövőkép váltotta fel.”

A korábbinál kétszer nagyobb lefedettségű frekvenciának köszönhetően február másodika óta Kecskemét, Cegléd, Miskolc, Szolnok, Veszprém, Szekszárd, Dunaújváros lakosai is hallgathatják a Sláger FM-et, de jó idő esetén még Szombathelyről is fogható a csatorna.

A megduplázott elérést kihasználva a rádió szándéka a hallgatottság megkettőzése. Ennek részeképp új nyereményjátékot szervezett, amelyben naponta többször 95 800 forintot nyerhetnek a hallgatók. A rádió töretlen népszerűségét és a hallgatóinak lojalitását jelzi, hogy már első nap 30 ezer hallgatói SMS érkezett. A költözéssel egy időben indult a 95.8 Sláger FM „Kapcsolj át, Baby, a Slágerről a Slágerre!” jelmondatú kampánya, mely többek között az RTL Magyarország, a Tv2 Csoport, a Viacom csatornáin, a Mediaworks, a Marquard, a Centrál Média felületein, óriásplakátokon, épülethálón, járműreklámon és a közösségi médiumok felületein is megtalálható. A frekvenciaváltással a Sláger FM hirdetői is jól járnak, mivel a 2019-ben bekövetkezett rádiós piaci változások nyomán a csatorna versenybe szállt a megszűnt rádiók hallgatóiért is.

A NMHH - Kantar Hoffmann – M-Meter negyedik negyedéves mérés eredményeiből kiderült, hogy naponta több mint 5,8 millióan, míg hetente több mint 7 millióan hallgatnak rádiót az országban. Eszerint országosan a 15 éves vagy annál idősebb lakosság 69%-a napi szinten, míg 85%-a heti rendszerességgel hallgat rádiót. Budapesten a 15 éves vagy annál idősebb emberek 59 százaléka naponta, míg 79 százaléka heti rendszerességgel hallgat rádiót. A budapesti mezőnyből kiemelkedik a Sláger FM: 2018-ban hallgatottság tekintetében folyamatosan a top rádiók között szerepelt, az év folyamán sokszor lett Budapest és Pest megye leghallgatottabb rádióadója.

További információ

Rovatok