Index Vakbarát Hírportál

A Lidl Magyarország hazánk legnagyobb borexportőre: 31 millió palack bort értékesített külföldön az elmúlt 5 évben

Lidl Magyarország

2019. szeptember 26., csütörtök 10:36 | aznap frissítve

A Lidl Magyarország több mint 13 milliárd forint értékben juttatott el 31 millió palack bort a külpiacokra, ezáltal támogatva a magyar bortermelőket. A Lidl Wine Expo Hungary nevű rendezvénysorozatnak köszönhetően a kisebb családi pincészetektől a nagyobb beszállítókig mindenki lehetőséget kap arra, hogy a külföldi piacokra lépjen. A szeptember 30-án induló Magyar szüreti héten pedig meg is kóstolhatjuk a Lidlben kapható hazai borokat: több mint 50-féle bor szerepel a kínálatban, melyeket akár kedvezőbb áron is meg vehetünk a szüreti borcsomag akció keretében.

A Lidl Magyarország 2014-ben, a „Lidl a magyar beszállítókért!” programjának részeként indította útjára a Lidl Wine Expo Hungary elnevezésű rendezvénysorozatát, melynek célja a hazai borexport erősítése. A Lidl a magyar borok Európán belüli népszerűsítésével segíti elő a palackos borok külpiacra jutását, és ezáltal támogatja a hazai bortermelőket, valamint élénkíti a magyar gazdaságot.

A rendezvénysorozat elindítása óta a borértékesítés itthon és külföldön egyaránt jelentősen bővült: a kezdeti 6 millió palackot követően 2018-ban már 20,5 millió palack bort értékesített a vállalat, külföldre pedig 57 százalékkal több palack bort juttatott el az előző évhez képest.

Az idén hatodik alkalommal megrendezett Lidl Wine Expo Hungary-t Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese nyitotta meg.

A Lidl olyan segítséget nyújt az egész magyar borágazatnak, ami példa nélküli és ami megerősíti azt, hogy a Lidl a legmagyarabb kiskereskedelmi lánc az élelmiszer szektorban

- mondta a miniszterhelyettes.

Olyan mértékű hozzáadott értéket semelyik másik piaci szereplő sem biztosít, mint amit a Lidl tesz Magyarországért. Nagyra értékeljük, ha egy külföldi hátterű szereplő, mint amilyen a Lidl is, felvállalja azt a nemzetstratégiai és nemzetgazdasági érdeket, hogy a magyar termelőket segítse és magyar termelők és beszállítók termékeit eljuttassa a külpiacokra saját hálózatán belül.

A borexpón 21 magyar borvidék 350-féle borát kóstolhatták meg a Lidl európai országokból érkező képviselői, és ebből a széles kínálatból választhatják ki azokat a magyar borokat, amelyeket saját piacaikon tesznek elérhetővé vásárlóik számára. Az Expo végéig tíz ország, köztük az Egyesült Királyság, Lengyelország, Németország és Románia adja le rendelését az általuk legjobbnak ítélt borokra.

A Lidl Magyarország sikereit jól jelzi, hogy míg 2014-ben 3,1 millió palack bort exportáltunk összesen 1 milliárd forint értékben, addig 2018-ban már elértük a 11 millió palack bort 4,6 milliárd forint értékben, ami a teljes hazai palackos borexport mintegy 27 százalékát jelenti. Büszkén kijelenthetjük, hogy a Lidl Magyarország a legnagyobb borexportőrré vált hazánkban

- fejtette ki Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezető igazgatója.

Kiemelte azt is, hogy a Wine Expo-nak köszönhetően a kisebb családi és kézműves pincészetektől a nagyobb beszállítókig mindenki egyformán lehetőséget kap a bemutatkozásra és arra, hogy külföldi piacokra lépjen, ez pedig biztosabb megélhetést és fejlődési lehetőséget biztosít a bortermelők számára.

Vállalatunk segítő kezet nyújt a borászatok számára az egyre nehezedő külpiaci értékesítésben, hiszen közös érdekünk a bor szektor stabilizálása, sikerre juttatása

- tette hozzá a beszerzési ügyvezető igazgató.

Az Expón a borok mellett magyar beszállítók élelmiszerei is helyet kaptak, a Lidl külföldi képviselői megkóstolhatták a libamájast, a szárazkolbászt, a gulyáskrémet és a túródesszertet. A kóstolás eredményeképp még több külföldi áruházban jelennek meg majd a magyar ízek.

Egy hétig több mint 50-féle magyar bor kapható a Lidlben

Szeptember 30-án indul a Lidl áruházaiban a Magyar Szüreti hét - magyar borhét. Ez idő alatt több mint 50-féle magyar bor található meg a kínálatban, mind a 7 hazai borrégióból. Nemcsak a kínálat lesz nagyon széles, hanem olcsóbban is megvásárolhatjuk a borokat a magyar szüreti borcsomag akció keretében. Ha legalább három, „magyar szüreti borcsomag” logóval ellátott palack bort vásárolunk, 20% kedvezmény jár a választott termékek végösszegéből.

A borhét alkalmával négy családi pincészet is bemutatkozik és hozzák el boraikat a szüreti hétre.

Rovatok