Csaknem háromszáz nevezés érkezett a SPAR hazai termékinnovációkat segítő kezdeményezésére, amelyet a vállalat Agrármarketing Centrum (AMC) szakmai együttműködésével valósított meg. A verseny győzteseivel a vásárlók a hazai INTERSPAR áruházakban találkozhatnak jövőre.
A SPAR Magyarország által indított, az Agrármarketing Centrum (AMC) szakmai együttműködésével lezajlott verseny során kreatív, a fenntarthatóságot is szem előtt tartó, a magyar piacon már fellelhető, de széles körben még nem elérhető élelmiszereket kerestek. A megmérettetést óriási érdeklődés kísérte, a versenyre ugyanis összesen 269 terméket neveztek az ország minden részéből. A verseny döntőjét az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK) rendezték, amire a versengő csapatok termékbemutatókkal és szakmai prezentációkkal készültek.
Az előzetes várakozásokat felülmúló pályázatokat tapasztalt szakemberekből álló zsűri értékelte, akik az innovatív jelleg mellett a piacképességet és a csomagolás környezettudatosságát is figyelembe vették értékelésüknél. Döntésükben nagy jelentőséggel bírt, hogy az adott termék mennyire érdekes, különleges és egészséges, előállítása során új technológiai eljárásokat alkalmaznak-e.
A nyertes termékek – többek mellett hűtött desszertek, kenhető zsírok, hagymás alapok, füstölt fürjtojás, kolbász- és szalámi különlegességek - 2020-ban a 34 magyarországi INTERSPAR áruház polcaira kerülnek.
A Hungaricool SPAR innovációs verseny idei győztesei: | |
Vagamary Kft. | Hűtött desszertek |
Piros Gábor kistermelő | Füstölt fürjtojás |
Prizma-Bautim Kft. | Kenhető zsírok |
Fejes Attila - Hagymás Alap | Hagymás alapok |
Hétvezér Product Kft. | Kolbász- és szalámi különlegességek |
Anjuna Ice Pops Kft. | Jégkrémek |
Shrub Hungary Kft. | Üditőitalok |
Mendula Bakery Kft. | Granolák |
Caro Ferina Vadhúsfeldolgozó Kft. | Pástétomok |
Homokhátság Szíve Szociális Szövetkezet | Szószok és lekvárok |
A SPAR Magyarország megalapítása óta aktívan segíti a hazai termékek piacra jutását. A vállalat mindig is fontosnak tartotta, hogy termékkínálatában kiemelt szerephez jussanak a magyar termelők, gyártók és feldolgozók: a hazai beszállítóinak aránya 95%-os, egyes termékcsoportok esetében pedig kizárólag Magyarországon előállított árukat forgalmaznak.
A SPAR és az AMC a nagy sikerre való tekintettel a verseny folytatását tervezi.