Index Vakbarát Hírportál

Meglepő ízek és újszerű ötletek győztek a SPAR Magyarország termékinnovációs versenyén

2019. október 10., csütörtök 13:12 | aznap frissítve

Csaknem háromszáz nevezés érkezett a SPAR hazai termékinnovációkat segítő kezdeményezésére, amelyet a vállalat Agrármarketing Centrum (AMC) szakmai együttműködésével valósított meg. A verseny győzteseivel a vásárlók a hazai INTERSPAR áruházakban találkozhatnak jövőre.

A SPAR Magyarország által indított, az Agrármarketing Centrum (AMC) szakmai együttműködésével lezajlott verseny során kreatív, a fenntarthatóságot is szem előtt tartó, a magyar piacon már fellelhető, de széles körben még nem elérhető élelmiszereket kerestek. A megmérettetést óriási érdeklődés kísérte, a versenyre ugyanis összesen 269 terméket neveztek az ország minden részéből. A verseny döntőjét az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK) rendezték, amire a versengő csapatok termékbemutatókkal és szakmai prezentációkkal készültek.

Az előzetes várakozásokat felülmúló pályázatokat tapasztalt szakemberekből álló zsűri értékelte, akik az innovatív jelleg mellett a piacképességet és a csomagolás környezettudatosságát is figyelembe vették értékelésüknél. Döntésükben nagy jelentőséggel bírt, hogy az adott termék mennyire érdekes, különleges és egészséges, előállítása során új technológiai eljárásokat alkalmaznak-e.

A nyertes termékek – többek mellett hűtött desszertek, kenhető zsírok, hagymás alapok, füstölt fürjtojás, kolbász- és szalámi különlegességek - 2020-ban a 34 magyarországi INTERSPAR áruház polcaira kerülnek.

A Hungaricool SPAR innovációs verseny idei győztesei:
Vagamary Kft. Hűtött desszertek
Piros Gábor kistermelő Füstölt fürjtojás
Prizma-Bautim Kft. Kenhető zsírok
Fejes Attila - Hagymás Alap Hagymás alapok
Hétvezér Product Kft. Kolbász- és szalámi különlegességek
Anjuna Ice Pops Kft. Jégkrémek
Shrub Hungary Kft. Üditőitalok
Mendula Bakery Kft. Granolák
Caro Ferina Vadhúsfeldolgozó Kft. Pástétomok
Homokhátság Szíve Szociális Szövetkezet Szószok és lekvárok

A SPAR Magyarország megalapítása óta aktívan segíti a hazai termékek piacra jutását. A vállalat mindig is fontosnak tartotta, hogy termékkínálatában kiemelt szerephez jussanak a magyar termelők, gyártók és feldolgozók: a hazai beszállítóinak aránya 95%-os, egyes termékcsoportok esetében pedig kizárólag Magyarországon előállított árukat forgalmaznak.

A SPAR és az AMC a nagy sikerre való tekintettel a verseny folytatását tervezi.

Rovatok