Az extázis állapotának elérése manapság egyre elterjedtebb téma. Révületbe esni tudatmódosító szerek nélkül is lehet, például meditációval, vagy, ahogy Cserepes Gyula koreográfus bebizonyította, tánc közben is színpadi keretek között.
Az alkotó, Rave című előadásához Felicitas D. Goodman rituális testtartásokkal kapcsolatos kutatási eredményeit és az azokból levezetett gyakorlatot vette alapul. Az úgynevezett eksztatikus testtartások által kiváltott transzállapotban tapasztalt élményekből kiindulva három előadó és a koreográfus arra keresik a választ, hogy milyen, a génjeinkbe kódolt, ősi bölcsesség jelenik meg a mozgásban és a táncban ezeken az archetipikus testtartásokon keresztül.
A Rave című előadás egy olyan színpadi rituálé, melynek során a lélek és a szellem egyenrangú párbeszéde a test nyelvén közvetítődik. Az előadók átszellemülése által a közönség is részesülhet a révület ősi élményéből. Kóstolót kaphat abból, hogy a szürke hétköznapokon túl egyensúly uralkodik a világban. Ennek a harmóniának a meg- és átélésére teszünk közös kísérletet. A három táncos, mint három sámán, érzékenységet, harmóniát, békét közvetít.
A nyugati városlakók jellemzően meg vannak fosztva az eksztázis élménytől, ezért ezeknek a genetikailag kódolt szükségleteknek a kielégítése érdekében gyakran olyan pótszerekhez folyamodnak, mint a drogok. A rituális testtartások gyakorlása lehetséges kiutat ajánl erre a dilemmára. [...] vallásos transzállapotot vezethetnek be és a testtartások segítségével jelentőségteljes tapasztalatokat építhetnek fel…
/Belinda Gore: Ecstatic Body Postures - An Alternate Reality Workbook/
Az egy órás, izgalmas előadás alatt a néző maga döntheti el, hogy a három táncossal együtt indul egy különleges transzcendentális utazásra, vagy inkább külső szemlélődőként élvezi a darab adta vizuális élményt.
Az Atelier 21220 – MU Színház: Rave című táncelőadás február 1-jén a MU Színházban látható, idén először.
További információ és jegyvásárlás: ITT