Valós idejű statisztika, amiből mi vonhatunk le következtetéseket és nem „elénk rakott” kész gondolatok alapján kell döntést hozunk. Rendhagyó hirdetői modell, ami segíti az igények alakítását és ezzel a felek egymásra találását. Ajánlattételi ciklusok, ahol mindkét tárgyalópartner jól jár és eddig nem látott rugalmasságot ad az egyeztetési folyamatoknak. Ráadásul mindez ingyenesen – ez a melostock.hu
Az állásportálon a munkakereső ad fel személyre szabott hirdetést, amiben megjelöli nettó fizetési igényét is, így (leendő) munkaadóként egyedülálló módon előre láthatjuk, milyen elképzelései vannak a jelöltnek a bért illetően, majd ajánlatot tehetünk, amivel együtt az adataink is megérkeznek a potenciális új kollégához. Az ajánlattételi időszakok 24 óránként záródnak, majd a sikeres ajánlatot tett munkaadó összekapcsolásra kerül a munkát keresővel. Ezután kötelezettség még senkit sem terhel, a két félen múlik, hogy mi lesz az egyeztetés végkimenetele.
A melostock.hu egyedülálló abban, hogy valós idejű és területi alapú statisztikai adatokat bocsát a munkakeresők rendelkezésére, így könnyedén ellenőrizhető, hogy adott munkakörben, meghatározott időszakban, az ország mely területén mennyi volt a legalacsonyabb, a legmagasabb és az átlag ajánlati összeg havi bérezésre, illetve óradíjra lebontva. Ez természetesen fordítva is igaz, így a munkaadók is látják, hogy hol, milyen képzettségű és bérigényű munkaerő keres állást, ami a tervezést is nagyban segíti.
Az atipikus foglalkoztatási formákat is szem előtt tartja az oldal: ha valaki másod- vagy részmunkaidős állásra jelentkezne, megjelölheti a napokat, napszakokat, illetve időszakot, amikor dolgozni tud, illetve a munkavállalás helyét vagy helyeit – jó hír, hogy a szállásigényét is jelezheti, így munkaadóként kalkulálhatunk ilyesfajta igényekkel is. Ezenfelül a kötelezően megadandó adatok mellett mi döntjük el, hogy mennyit mutatunk magunkból (töltünk-e fel például magunkról fotót vagy sem), így ha valaki munkahelyet váltana, de a jelenlegi munkaadója nem tud a terveiről, nem kell attól aggódnia, hogy kellemetlen helyzetbe kerül – emiatt olyan nagy szaktudású munkavállalók is felkerülnek a térképre, akik félnek attól, hogy kiderül, nem érzik jól magukat a jelenlegi munkahelyeiken.
A statisztikai funkciók, illetve a rendhagyó hirdetésfeladási módszerek mellett a melostock.hu oldalán lehetőség van a hirdetések figyelésére is, ráadásul a teljesen más szemléletű modell beindítja a kreativitást és mindkét oldalról olyan információk is bekerülhetnek a hirdetésekbe, amik megszokásból vagy mert „nem illik”, az eddig ismert és népszerű portálokon nem férnének bele.