Index Vakbarát Hírportál

A házi kisállatok koronavírus-járvány alatti ellátását segítheti egy új magyar digitális platform

2020. november 16., hétfő 15:49 | három éve frissítve

A VetCall kisállat-tulajdonosok tízezreinek segíthet a telefonos és online állatorvosi kapcsolattartásban, valamint a házi kedvenceknek szánt táplálék-kiegészítők és gyógyszerek gyors és biztonságos beszerzésében.

A VetCall mind a hazai, mind a nemzetközi piacon egyedülállóan új, ingyenesen letölthető mobiltelefonos applikáció egyetlen platformra kívánja terelni az állatorvosok és az állattartók közti kommunikációt, illetve az állategészségügyi szolgáltatásszervezést.

A kitaláló és a fejlesztők innovatív okostechnológiák felhasználásával szerettek volna megoldást találni az állategészségügyi szektort érintő napi problémákra, melyek a COVID-19 miatt még égetőbbé váltak.

Az eddigi – nem túl sikeres – próbálkozásoktól eltérően a VetCall nemcsak a kisállattartók igényei felől közelíti meg a fent felsorolt problémákat, hanem az állatorvosi oldal aktív bevonásával kíván egy egyszerű, könnyen kezelhető és gyorsan használható kapocs lenni, mindezt a „sharing economy” jegyében.

Az állattartók esetében gyakran tapasztalt probléma a hiteles információk és a gyors segítség hiánya, a tanácstalanság, hogy hova fordulhat a kisállatával kapcsolatos kérdésekkel és problémákkal a gazdi, vagy hogy mit tegyen, ha azonnali, sürgős ellátásra van szükség. Általában ugyanis az állatorvosi rendelési időn kívül nincs kihez fordulni, a helyi állatorvosok kapacitása pedig korlátos.

Az állatorvosok esetében pedig nehézkes a praxismenedzsment, azaz valójában a kereslet és a kínálat nem találja meg egymást, vagy legalábbis nem a legmegfelelőbb módon. Nagy és kiszámíthatatlan a leterheltség, új technológiák és innovatív megoldások pedig nem érkeztek ebbe a szektorba. Az állatorvosok anyagi megbecsültsége nagyon változó, ráadásul nehezen tervezhető az életpálya és az időbeosztás is. A felelős állattartásra való nevelési felület pedig szintén hiányzott – amiben világosan elválik azon esetek köre, melyben nem kellene feltétlenül személyesen találkoznia a gazdáknak az orvosokkal.

Hogy ezekre a kihívásokra a lehető legjobb és leginnovatívabb választ adhassák a VetCall fejlesztői, számos hasznos funkcióval készült el az új digitális platform. Ezek közül a legfontosabbak:

Valójában tehát a VetCall egy olyan új, hiánypótló applikáció, melyen keresztül gyors, szakmailag megalapozott telefonos vagy „e”-tanácsadás kérhető állatorvosoktól, valamint igény és szükség szerint helyszíni vizsgálat is megrendelhető. Az applikáció a jelenleg elérhető leginnovatívabb technológiákat ötvözi az állategészségügyi piac technológiai igényeivel, mely így kíván összekötő kapocs lenni a kisállatukért aggódó gazdik és a szakmailag felkészült állatorvosok között. Ezért jelentős saját tőkével támogattuk az eszköz fejlesztését és piacra vitelét – mondta el Molnár Ferenc, a Virtuális EgészségKözpont tulajdonosa, aki tőkealapjából finanszírozást biztosított az új, innovatív magyar megoldáshoz. 

A Szerencsejáték Zrt. főszponzorációja mellett 2020-ban elindított Virtuális EgészségKözpont nem kevesebbet tűz ki céljául, mint azt, hogy rövid időn belül valamennyi nagyobb egészségmegőrzési és betegségmegelőzési törekvést egy keretbe integrálva népszerűsítsen annak érdekében, hogy támogassa és felgyorsítsa a teljes szemléleti és működési fordulatot a valódi ,,egészségügy" irányába.

Az lenne a célunk, hogy programjaink révén erősítsük és hálózatba szervezett módon szélesítsük azt a szemléletváltást kikényszerítő koalíciót és társadalmi bázist, aminek célja hogy a mai, reaktív és drága „betegségügy” helyett a valódi, preventív egészségmegőrzési és betegségmegelőzési tartalmú projektek és aktivitások terjedjenek el, amelyek nemcsak jóval kevésbé terhelik meg a társadalombiztosítási kasszát, de érdemben javítanák a magyar lakosság egészségügyi mutatóit és életminőségét – hangsúlyozta Molnár Ferenc ötletgazda és tulajdonos, aki Virtuális Erőmű Program néven már egy hasonló törekvést nemzetközi sikerprojektté fejlesztett.

A Virtuális EgészségKözpont támogató eszközrendszerének fő pillérei: a mozgási, a táplálkozási és a szűrési programok, illetve az ezekre orientáló, társadalmi innovációk és szemléletformálás.

Rovatok