Kényelmes és gyors a netes vásárlás, de nézzünk utána, melyik felület mit kínál.
A járvány hatására többet vagyunk otthon, így a vásárlást is könnyebb interneten intézni. Több hasonló opció is van már a webes rendelésre, így egyre gyakrabban vesszük ezeket igénybe. A legtöbb esetben azonban – valljuk be – nem nézünk utána a részleteknek, mielőtt megnyomjuk a véglegesítés gombot. Pedig vásárlás előtt érdemes tájékozódni, hogy melyik felület mit nyújt többek között választék, szállítási idő vagy árak terén. Ebben segít most az áruházlánc saját példáin keresztül.
A Tesco Online két fő webes szolgáltatást fog össze. Ezek egyike a Tesco Otthonról (korábban: Tesco Online Bevásárlás). Ez az ország több mint 500 pontján – elsősorban nagyobb városokban és azok környékén – érhető el. A vásárlók itt több mint 13 ezer különféle termékből állíthatják össze virtuális kosarukat, amelynek tartalmát az általuk kért időpontban szállítják házhoz az áruházlánc kollégái vagy adják át a kiválasztott átvételi ponton.
A másik online szolgáltatás a Tesco Doboz Webáruház, ami az ország teljes területén elérhető. A vásárlók itt mintegy négyezer termékből – köztük tartós élelmiszerekből, kozmetikumokból, tisztítószerekből, babaápolási termékekből vagy állateledelekből – válogathatnak,melyeket a Magyar Posta visz házhoz 3-5 munkanapon belül.
Ha valaki tejterméket, zöldséget, gyümölcsöt vagy pékárut szeretne rendelni, vagy gyorsan van szüksége a bevásárlásra, akkor válassza a Tesco Otthonról. Tartós és háztartási termékek online beszerzéséhez pedig jó választás lehet a Tesco Doboz Webáruház, ami azokon a településeken is elérhető, ahol a Tesco Otthonról nem.
A Tesco Doboz Webáruházban a kiválasztott termékeket a felhasználók a visszaigazolást követően a megrendelés napján érvényes fix áron megvásárolják. Ha valamelyik megrendelt termék esetleg kivételesen mégsem szállítható ki, annak árát levonják a végösszegből.
A Tesco Otthonról esetében az oldalon látható árak és a végleges árak kis mértékben eltérhetnek. Ennek egyik oka lehet, hogy a vásárlásra a kiszállítás napján érvényes árak az irányadók. De adódhat abból is, hogy a súlyra mért vagy előre csomagolt termékeknél nem mindig lehetséges a pontos mennyiség betartása. Két kiló almát például nehéz pontosan kimérni, darabolni pedig nem lehet.
Emellett előfordulhat, hogy a kért termék a bevásárlás időpontjában átmenetileg nem elérhető abban az áruházban, ahol a rendelést összekészítik. Ilyenkor a Tesco megpróbálja azonos kategóriájú, hasonló áruval helyettesíteni a hiányzó terméket. Például egy adott márkájú, 1 literes, 100%-os narancslé helyett egy szintén 1 literes, 100%-os, de más márkájút visznek ki. A vásárló viszont rendeléskor a Tesco Online felületén a jelölőnégyzetben található pipa eltávolításával jelezheti, ha egyáltalán vagy bizonyos árucikkek esetén nem kér helyettesítő terméket. Ha nem mond le erről a lehetőségről, akkor átadáskor eldöntheti, hogy kéri és kifizeti a helyettesítő terméket, vagy sem.