A legtöbb nő nem hiszi, hogy megfelel a női szépség normáinak? Változtassunk a normákon! A reklámok folyamatosan erősítik a sztereotípiákat? Biztosítsuk a hirdetéskészítők sokszínűségét.
Ha minden fogyasztót ki akarunk szolgálni, meg kell értenünk az igényeiket, ami azt jelenti, hogy ugyanolyan sokszínűnek kell lennünk, mint ők
- állítja Małgorzata Rokita, a Procter & Gamble közép-európai marketing igazgatója.
A globális nagyvállalatoknak és márkáknak fontos szerepe van a társadalmi problémák megoldásában. A szép csomagolás és a jó alapanyagok már nem elegendőek. A márka kiválasztásakor a fogyasztók közös értékeket keresnek.
A P&G kutatása szerint háromból két fiatal fogyasztó elfogadhatatlannak tartja, hogy a márkák hallgassanak a fontos társadalmi kérdésekről, a válaszadók fele pedig közös értékek mentén hoz vásárlási döntéseket.
A marketingvezető szerint a márkákkal és a vállalatokkal szembenin elvárások e tekintetben sokkal magasabbak, mint korábban. A Sustainable Brands adatai szerint 10-ből 9 fogyasztó elvárja, hogy a márkák a társadalmi szempontból fontos ügyek érdekében cselekedjenek.
A P&G számára ezek a felismerések nem újkeletűek, de mindenképpen tovább motiválnak minket. Üzleti tevékenységünknek együtt kell járnia a közösségek és a környezet javát szolgáló kezdeményezésekkel, miközben a márkáknak állást kell foglalniuk a fontos kérdésekben. A P&G-nél az ENSZ fenntartható fejlődési céljaival összhangban lévő területekre összpontosítunk. – állítja Rokita. – A márkák sok pozitív változást hozhatnak, jó példa erre a Pampers-UNICEF együttműködésünk, amely az elmúlt két évtized alatt segített megszüntetni az anyai és újszülöttkori tetanuszfertőzést, vagyis azt a betegséget, amely 28 fejlődő országban megölte az újszülötteket.
A vállalat jelentősen csökkenti a műanyag-felhasználását, és mindent megtesz annak érdekében, hogy az általa használt műanyag újrahasznosításra kerüljön. Ezenkívül megpróbálja újrafelhasználni a műanyagot, ami korábban a tengerekben és az óceánokban végezte. A Head & Shoulders ilyen újrahasznosított műanyagból készült terméket dobott piacra. Emellett idén Európában is bevezette samponjainak újratölthető csomagolási rendszerét, amelynek segítségével háztartások milliói 60 százalékkal csökkenthetik műanyagfogyasztásukat.
A P&G elkötelezett a nemek közötti egyenlőség megteremtése érdekében, ennek megfelelően a vállalaton belüli munkaerőviszonyok tekintetében is erre törekszik. A nők már globálisan az összes P&G vezető 48%-át, Európában 44%-át teszik ki. A P&G közép-európai csapata többnyire nőkből áll.
Fontos, hogy a nőkről való gondoskodásunk mellett a férfiakról sem feledkezünk meg. 2019-ben bevezettük a fizetett apasági szabadságot, amelyet azóta több mint 100 apa tudott kihasználni.” – tette hozzá a marketingvezető. – Az Always márka Mint egy lány kampányában a fiú-lány sztereotípiákat, téves társadalmi megítéléseket próbáljuk leküzdeni, és támogatni a pubertás korban lévő lányok önbizalmának növelését.
Az Always emellett hosszú ideje küzd a menstruációs szegénység megszüntetéséért, évek óta támogatja a lányokat és nőket a fejlődő országokban ingyenes intimhigiéniai termékekkel és oktatással. Mivel a menstruációs szegénység nem csak a legszegényebb országokat érinti, Magyarországon is sokadik éve működik együtt a Magyar Vöröskereszttel, hogy a mélyszegénységben élő pubertáskorú lányokat segítse.
Társadalmi kampányaink fontos része a sokféleség és befogadás területe is. – mondta el Rokita. – Minden fogyasztót ki akarunk szolgálni, ami azt jelenti, hogy meg kell értenünk az igényeiket, és sokkal könnyebb megérteni őket, ha mi is ugyanolyan sokszínűek vagyunk a vállalatunkon belül. Éppen ezért kiemelt figyelmet fordítunk a sokszínűségre, az egyenlőségre és a befogadásra. Megpróbálunk olyan környezetet teremteni a cégen belül, ahol minden munkavállalónk jól érzi magát, és ahol teljes mértékben elfogadják őket. A tágan meghatározott autizmus spektrumba eső munkatársainkkal is felvesszük a kapcsolatot, új kísérleti programunk részeként alkalmazzuk őket, mivel rendkívül értékes, egyedülálló képességekkel rendelkező munkatársaknak tekintjük őket. Reklámüzeneteinktől kezdve figyelembe vettük a fogyatékossággal élő emberek igényeit is, például látás- vagy hallássérülteket. A befogadás igazi készség és mi folyamatosan fejlődni szeretnénk.