Index Vakbarát Hírportál

Időkapus, digitalizált rakodási rendszer: 15 perccel rövidebb berakodás, 20 százalékkal nagyobb ügyfélforgalom

2021. augusztus 17., kedd 15:58

A Cemix, Magyarország egyik vezető építőanyag-gyártója, 200 millió forint összértékű beruházás keretében fejleszti Bugyi községben található üzemét. A fejlesztés keretében egyszerűsödik és gyorsabbá válik az áru átvétele és berakodása. Számítások szerint az új rendszer segítségével egy fuvarozó közel 15 percet spórolhat egy átlagos berakodási művelet alatt. Az időkapus rakodási rendszer csúcsidőszakban akár 2100 tonna építőanyag berakodását is lehetővé teszi naponta, ami közel 100 teherautó kiszolgálását jelenti, és közel 20 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A tervek szerint az egyedülálló logisztikai megoldást a vállalat a következő félévben veszprémi és debreceni üzemében is bevezeti.

A veszprémi székhelyű Cemix Hungary Kft. 2020 őszén esett át névváltoztatáson, 1990-2020 között Lasselsberger-Knauf néven működött. A stratégiai döntés célja az volt, hogy a kelet-közép-európai országokban jelen lévő Cemix-csoport közös fejlesztési tevékenysége új lendületet kapjon. Ennek egyik kiemelt területén, a logisztikai innovációk és fejlesztések tekintetében a magyar építőanyag-gyártó a vállalatcsoporton belül vezető szerepet tölt be.

A vállalat 2020-ban indult nagyszabású fejlesztési terv részeként, egy 200 millió forint összértékű projekt keretében korszerűsíti Bugyi községben található üzemegységét és egy új, időkapus, ütemezett kiszolgáló rendszert épít ki, emellett korszerűsíti és bővíti a rakodásra érkező teherjárművek parkolóját. A fejlesztéseknek köszönhetően az üzem a tavalyi évhez képest már most közel 20 százalékkal nagyobb ügyfélforgalmat képes egy nap alatt bonyolítani. . A középtávú cél pedig a 30 százalékos növekedés elérése. Az előzetes becslések azt mutatják, hogy az időkapus rakodási rendszer csúcsidőszakban akár 2000-2100 tonna építőanyag berakodását is lehetővé teszi egyetlen nap alatt – szemben a korabbi  1400-1500 tonnával – ami közel 100 teherautó kiszolgálását jelenti. A rendszer legfontosabb előnye az időspórolás, a gyorsabb berakodás pedig jelentősen növeli a kiszolgálási kapacitást, ugyanakkor alkalmazásával azonos emberi erőforrás mellett kiszámíthatóbbá és hatékonyabbá válnak kapcsolódó belső folyamatok is.

Komplex IT-logisztikai megoldás – hatékonyabb ügyfélkiszolgálás

Az egyedülálló, időkapus rendszer papírmentes és hatékonyabb működés mellett magasabb kiszolgálási színvonalat is nyújt a partnerek és az ügyfelek részére. A teljes logisztikai folyamatot egy új, komplex IT-rendszer irányítja és felügyeli. Lényege, hogy a fuvarozóknak a megrendelt és előre összekészített termékek átvételére egy előre meghatározott időablakot biztosít. A művelet valamennyi fázisa digitalizált; nincs szükség papírmunkára vagy helyszíni ügyfélszolgálati ügyintézésre, így az áru berakodása rövidebb idő alatt végrehajtó.

Az új logisztikai megoldás egyes elemei már működnek: a parkoló korszerűsítése is befejeződött és az IT-rendszer néhány modulját is használják. A tervek szerint a vállalat a logisztikai megoldást a következő félévben veszprémi és debreceni üzemében is bevezeti egy hasonló volumenű beruházás keretében. A fejlesztések azonban nem állnak meg az országhatárnál. Az ugyanis a kezdetektől fogva szempont volt, hogy a régióban a Cemix cégcsoport többi tagja is hatékonyan alkalmazni tudja az új, időkapus megoldást.

Rovatok