Index Vakbarát Hírportál

A Visa sokkal több, mint egy egyszerű plasztik kártya – elmondjuk, miért

2021. szeptember 21., kedd 17:06 | három éve frissítve

A Visa több éven át tartó márkafejlesztése során végleg levetkőzi a sztereotip elképzeléseket és olyan modern megoldásokkal áll elő, amelyek összhangban vannak a kor felhasználói igényeivel. A fizetési szolgáltató ennek az utóbbi időben több, rendkívül előremutató jelét is mutatta.

A Visa több mint hatvan évvel ezelőtti megalapításakor csak kevesen tudták elképzelni, hogy a készpénzen és a csekkeken túl is van élet. A vállalat már a kezdetekkor egy biztonságosabb, megbízhatóbb és kényelmesebb digitális fizetőeszköz bevezetését vizionálta. Mindez egy egyszerű kérdéssel kezdődött: mi lenne, ha a pénz teljesen elektronikussá válna? A Visa ma is előre látja a digitális kereskedelem alakulását, melyhez a mindenki számára mindenhol használható, biztonságos, globális hálózatán keresztül nyújt hozzáférést. Azonban, hogy meg tudja őrizni ezen szerepét, elengedhetetlen a folyamatos fejlődés. A Visa ezért idén júliusban egy több éven át tartó márkafejlesztést jelentett be. Elsősorban megbízható, globális hálózatának erejére világít rá, mely lehetővé teszi a modern pénzmozgást és emberek millióit köti össze nap mint nap elektronikus fizetések útján.

Manapság sokszor azonosítják a Visát egy plasztik kártyával, holott mi sokkal többek vagyunk ennél. A Visa egy hálózat, mely világszerte mindenkit összeköt. Márkafejlesztésünk pontosan erre világít rá.

– mondja Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.

Nagyon izgalmas, hogy a részesei lehetünk annak a pillanatnak, amikor a Visa – a világ egyik legnagyobb márkája – hat évtized után újradefiniálja önmagát, és világossá teszi a közönség számára, hogy hol áll és mit képvisel, mire törekszik.

Erre pedig mikor is lenne alkalmasabb az időpont, ha nem a pandémiát követő fizetési és vásárlási szokások átalakulásakor? Az EVO Group vállalatai több európai országban készítettek felmérést. A Visa együttműködő partnerként támogatta a Magyarországon is végzett kutatást1, amely rámutatott, a hagyományos boltokban alkalmazott fizetési módokkal kapcsolatos tendencia megváltozni látszik.

A magyarok 27 százaléka állította, hogy személyes vásárlásnál ritkábban fog készpénzzel fizetni, mint a világjárvány előtt.

Ezzel párhuzamosan az online vásárlások esetében is erősödött a kártyás fizetési hajlandóság: a magyarok 66 százaléka tervezi, hogy ezekben az esetekben ugyanolyan gyakran fizet majd kártyával, mint a világjárvány előtt, 19 százalékuk pedig még gyakrabban. A felmérés végül még egy nagyon fontos dologra rámutatott, mégpedig arra, hogy a virtuális tárca népszerűbb Magyarországon, mint más országokban. Kiderült, a válaszadók csak kevesebb mint ötöde nem használja, illetve nem is tervezi, hogy a pandémia után használni kezdi – ez kevesebb, mint a felmérésben szereplő bármely más európai országban.

Egy év alatt Európában több mint húsz országban 40 százalékkal vagy annál nagyobb mértékben nőtt az e-kereskedelmi tranzakciók száma a Visa 2020 júniusi adataival  összevetve2. Magyarországon ennél is nagyobb növekedés volt tapasztalható, közel 50 százalékkal több e-kereskedelmi tranzakciót hajtottak végre a vásárlók az előző év hasonló időszakához képest.

– hangsúlyozza Kiss Ede.

A Visa arra összpontosít, hogy a fogyasztók biztonságosan és egyszerűen vásárolhassanak az interneten, amire a legjobb megoldást a kártyás fizetés nyújtja, mely – ellentétben az átutalással – ingyenes, rendkívül biztonságos, emellett egyszerű, kényelmes és gyors.

– tette hozzá.

A Magyar Nemzeti Bank 2021 első negyedéves adatai arra engednek következtetni, hogy a  magyarok szívesen fizetnek egyetlen érintéssel. Az érintéses fizetésre alkalmas bankkártyák száma 9,1 millió körül alakult. Előrelépést mutat viszont, hogy folyamatosan növekszik azon bankkártyák aránya, amelyekkel a birtokosok vásárlási tranzakciót hajtottak végre, az idei első negyedévben az összes kibocsátott kártya több mint 64 százaléka tartozott ebbe a csoportba.

A Visa ezt a statisztikát is javítaná, amikor felhasználóit folyamatosan, a szükségleteiknek megfelelő minőségi megoldásokkal segíti napi pénzügyeik intézésében. A magyar Salarify fintech csapattal együttműködve például egy olyan megoldást dolgozott ki, amely a bankkártyát használók táborát növelheti. A Salarify platform lehetővé teszi, hogy a munkavállalók a Salarify applikáción belüli egyetlen kattintással Visa prepaid kártyájuk segítségével bármikor hozzáférhessenek a már ledolgozott, de még ki nem fizetett bérükhöz. A Salarify Visa Prepaid Kártya segítségével a munkavállaló úgy tekinthet hóközi ledolgozott bérére, mint egy dinamikusan növekedő egyenlegre, amit egy digitális ATM segítségével akkor tud használni, amikor szüksége van rá. Ebben a konstrukcióban a Salarify a digitális ATM, a Visa kártya pedig az eszköz, ami a hozzáférést a lehető legegyszerűbbé teszi. A kártya online, illetve offline fizetésre, valamint pénzküldésre is használható lesz. A Salarify felhasználói egy virtuális kártyát kapnak fiókjuk mellé, azonban lehetőségük lesz fizikai kártyát is rendelni az applikáción belül, utóbbi segítségével bármely bankautomatából (ATM) felvehetik készpénzben fizetésüket.

A Visa a kereskedőkről sem feledkezik meg, számukra is kiemelkedően hasznos fejlesztéseket hajt végre. Ilyen a Visa Tap to Phone technológiája, mely fizetési terminállá alakítja a mobiltelefonokat, és lehetővé teszi, hogy a kereskedők a telefonjukon keresztül érintéses vagy PIN-kóddal engedélyezett fizetéseket fogadjanak. Mivel mobiltelefonjukat használják terminálként, kiküszöbölhető a hagyományos terminál bérleti díjával járó költség.

Ami egy kisvállalkozó esetében jelentősen csökkentheti a kiadásokat

– magyarázza Kiss Ede.

Ha ugyanis a forgalom sporadikus, mondjuk egy fodrásznál öt tranzakció van egy nap, akkor a bankkártya-terminál kihasználtsága alacsony, és előfordulhat, hogy nem tudja ellensúlyozni a hagyományos terminál költségét. Ilyen esetben mindenképpen kézenfekvő megoldás a mobiltelefonra letölthető POS, a bankkártya-elfogadás összköltsége pedig nagyban lecsökken.

– tette hozzá a szakértő.

Vannak olyan hétköznapi emberek, akik szeretnek exkluzív szolgáltatásokat, különleges előnyöket és „kiváltságokat” kapni. A Visa róluk sem feledkezik meg, a vágyott életmód kialakítását a Prémium Programmal segíti. A Visa Gold, Platinum, Infinite és Üzleti kártyákkal kényelmesen és biztonságosan fizethetnek az ügyfelek szerte a világon. A prémium kategóriás Visa kártyákkal ráadásul számos, a Visa partnervállalatai által kínált előnyök és különleges kedvezmények is elérhetők, mint a mindennapok kényelmét növelő concierge szolgáltatás vagy az utazási és kereskedői ajánlatok.

1 Az ARC Rynek i Opinia kutatási ügynökség több mint 3500 válaszadóból álló mintán folytatott nemzetközi vizsgálatot az EVO Group vállalatai megbízásából hét európai országban, köztük Magyarországon is. A Visa együttműködő partnerként támogatta a kutatást.
2 VisaNet adat

Rovatok