Index Vakbarát Hírportál

Lejárt a türelmi idő: 20 ezer vállalkozásnál még mindig nem érhető el az elektronikus fizetés!

2021. november 4., csütörtök 14:37 | három éve frissítve

Még nem késő a vállalkozásoknak beszerezni az előírásoknak megfelelő POS terminálokat.

Mint köztudott, a pénztárgép üzemeltetésre köteles vállalkozásoknak az online számlázó mellett idén január 1-jétől az elektronikus fizetés (POS terminál) biztosítása is kötelező a vásárlók számára. Ennek a feltételnek mintegy 60 ezer olyan kkv-nak kellett megfelelnie, akiknél eddig nem volt elérhető a bankkártyás fizetés, nem beszélve az új vállalkozásokról. A CMO (CMO24 Zrt.) - a pénztárgép, online számlázó és az elektronikus fizetés szolgáltatásokat kínáló startup vállalkozás - becslése szerint ennek a kötelezettségnek még mindig kb. 20 ezer vállalkozás nem tett eleget.

Az elektronikus fizetés bevezetésének türelmi határideje már lejárt. Az év végi kereskedelmi zenit előtt ideje minden vállalkozásnak pótolnia a hiányt. Mindemellett a Covid miatt a vásárlók is egyre inkább előnyben részesítik azokat az üzleteket, ahol érintésmentesen, biztonságosabban tudnak fizetni és felnőtt egy olyan generáció, amely digitális készségei miatt tudatosan el is várja a bankkártyás fizetés alkalmazását, hiszen számukra ez fontos kényelmi funkció és szívesen élnek az egyéb előnyeivel is.

A 2014-ben alakult CMO fennállása alatt már is számos olyan szoftveres innovációval segítette az iparágat, amelyek az online pénztárgép és online számlázó piacon jelentősen emelték a vállalkozások számára a biztonságot és az egyszerű felhasználást, szorosan együttműködve az online pénztárgép piac két vezető hardver szolgáltatójával (LA Pénztárgép Kft. és Prior Cash Kft). Ma a CMO kínálja Magyarországon az egyetlen olyan komplex felhő alapú kereskedelmi megoldást, amivel az online számlázás (CMO NAV online számlázó program), az online pénztárgép és a bankkártya terminál teljes összhangban működik, azaz mindhárom: az online pénztárgép (nyugtaadás) az online számlázó, és bankkártyás fizetés törvényi kötelezettséget egyben kiszolgálni tudó szolgáltatást nyújtja.

Várkonyi Gábor, vezérigazgató szerint Magyarország még mindig óriási lemaradásban van az amerikai, illetve európai uniós piachoz viszonyítva az elektronikus fizetésben:

Bár azt gondolhatnánk, hogy a pandémia miatt az azonnali fizetési rendszer elterjedését segíteni szándékozó 15 ezerre emelt PIN kód nélküli bankkártyás fizetéslimit a bankkártyás tranzakciók felé terelte a vásárlókat, de ennek bevezetésével is csak minimálisat, 1-2%-ot nőtt a kártyás fizetések száma. 2021 júliusában az országban üzemelő 217 ezer pénztárgép adatai szerint az online pénztárgép általi elektronikus fizetés-készpénzes fizetés aránya 28-68-% volt. Az online fizetésen belül a bankkártyás fizetés 26,42%-ot tett ki, azaz ennyien fizettek az üzletekben, szolgáltatóknál bankkártyával. Tehát sajnos a klasszikus kiskereskedelemben még mindig a készpénzfizetés dominál.

Várkonyi Gábor hangsúlyozta:

A CMO folyamatosan bővülő, de már most is jelentős országos disztribúciós és szerviz hálózata lehetővé teszi az online megrendelés után a nagyon gyors helyi kiszállítást, telepítést és a könnyen elérhető helyi szerviz szolgáltatást a vidéki vállalkozások számára is. Egyediségünk, hogy ráadásul a három törvényi megfelelésnek eleget tévő szolgáltatást egyben tudjuk nyújtani az egyik legkedvezőbb áron. Ügyfélszolgálatunk pedig minden vállalkozásnak gyorsan segít a felmerülő kérdések, problémák megoldásában.

A társaság nagyon kedvező árkonstrukciói abból fakadnak, hogy az eszközöket (pl. pénztárgép, bankkártya terminál) versenytársakénál kedvezőbb áron adják ügyfeleiknek a kapcsolt szolgáltatásoknak köszönhetően havidíjas konstrukcióban akár csomagban is. Ezért a szolgáltatások igénybevétele minimális befektetést igényel az ügyfelek részéről. A vezérigazgató hozzátette:

Emellett olyan fintech megoldásokat alkalmazunk, amelyek megkönnyítik mind a régi hagyományokra visszanyúló, mind az újonnan alapított vállalkozások XXI. századi modern működését. Például olyan előremutató megoldásokat kínálunk, mint a QR kódos fizetés vagy a CMO SoftPOS bankkártyás fizetés lehetősége: ennek keretében olyan lehetőséget adunk, amely online számlázó szoftverrel együtt fut, és az Android 8.0-ás NFC képes mobiltelefonokat bankkártya elfogadásra alkalmassá teszi. Ez például egyes vállalkozóknak, pl. taxisoknak vagy házhoz járó fodrászoknak, masszőröknek és napi 5-10 számlát kiállító vállalkozásoknak különösen előnyös.

Sajnos még mindig kb. 20 ezer vállalkozás nem tett eleget a január elsejétől érvényes előírásnak, vagyis nem biztosít ügyfeleinek, vásárlóinak elektronikus fizetés lehetőséget.

Ezeknek a vállalkozásoknak javasoljuk mielőbb a POS terminálok beszerzését még a karácsonyi időszak előtt. Nem akarok senkit riogatni, de a türelmi idő lejárt, s a jogszabályi megfelelés minden vállalkozás saját felelőssége. Mi tudunk segíteni abban, hogy a lehető leggyorsabban és legkényelmesebben, az egyik legkedvezőbb piaci áron teljesítsék a vállalkozások a törvényileg előírt kötelezettségeiket. Nálunk az online megrendelés után gyors kiszállítással és beüzemeléssel már is meg tud felelni bármely vállalkozás az elvárásoknak.

tette hozzá Gábor.

További információ: https://cmo.hu/

Rovatok