Ha a Visára gondolunk, leginkább a bankkártyáinkon szereplő logó jut eszünkbe. A jól ismert négy betű bizalmat áraszt, és ma már sokkal többet jelent, mint egy plasztik kártyát. A Visa világszerte emberek, partnerségek és termékek dinamikus hálózatát működteti a kis vállalatok és a vásárlók érdekében.
Visa - a megbízható hálózat, amely elősegíti a kereskedelem bővülését
A világjárvány megváltoztatta a fizetési és vásárlási szokásokat is, egyre gyakrabban választjuk a kényelmes digitális fizetési megoldásokat. Nincs hosszas sorbanállás, csupán egyetlen érintés a kártyánkkal és már ki is fizettük a vásárolt termékeket kényelmesen és gyorsan, anélkül, hogy megérintenénk a terminált. A digitális fizetés előnyeiről már meggyőződtünk, és ez az adatokban is visszatükröződik. Az EVO Group vállalatai több európai országban készítettek felmérést. A Visa együttműködő partnerként támogatta a Magyarországon is végzett kutatást1, amely rámutatott arra, hogy a hagyományos boltokban alkalmazott fizetési módokkal kapcsolatos tendencia megváltozni látszik. A magyarok 27 százaléka állította, hogy személyes vásárlásnál ritkábban fog készpénzzel fizetni, mint a világjárvány előtt. Ezzel párhuzamosan az online vásárlások esetében is erősödött a kártyás fizetési hajlandóság: a magyarok 66 százaléka tervezi, hogy ezekben az esetekben ugyanolyan gyakran fizet majd kártyával, mint a világjárvány előtt, 19 százalékuk pedig még gyakrabban.
A kereskedők, közülük is főként a kisebbek, felismerték, hogy alkalmazkodniuk kell az új helyzethez. A helyi kisvállalkozások túlélése és fejlődése szempontjából döntő volt, hogy az online térben is jelen legyenek, valamint képesek legyenek digitális fizetéseket is elfogadni – akár azoktól is, akik több ezer kilométerre vannak tőlük. Így például, ha a kereskedő képes volt igazodni az új elvárásokhoz, mi vásárlók akár online is megvásárolhattunk Visa bankkártyánkkal egy kézzel szőtt indiai szőnyeget, majd boldogan teríthettük le azt a nappalinkban.
A változások tudatosságot is igényelnek – erre hívja fel a figyelmet a Visa és az OTP Mobil közös kutatásukra2 alapozva. Annak ellenére, hogy a felnőtt korú, bankkártyával rendelkező lakosság 96 százaléka vásárolt már online, a biztonságos fizetés és internetes csalások körül még mindig sok mítosz kering, derült ki a két cég friss, reprezentatív kutatásából. Ezért is hívta életre a Visa az OTP Mobillal karöltve edukációs oldalukat, ahol az érdeklődők minden lényeges választ megtalálnak az online fizetések biztonságával kapcsolatban.
A Visa vállalta, hogy Európa-szerte nyolcmillió kisvállalkozásnak nyújt segítséget a digitális kereskedelemre való felkészülésben, valamint előnyeinek kiaknázásában. Így Magyarországon a Visa és az OTP Mobil közös kezdeményezése abban segítette a vállalkozásokat, hogy a SimpleBusiness- t, mint gyors, érintésmentes és költséghatékony fizetési megoldást kínálhassák az ügyfeleiknek. A Visa támogatásával az OTP Mobil csaknem 50% díjkedvezményt biztosított a csatlakozáskor és az azt követő első hónapokban. Számos kereskedő választotta ezt az új és innovatív megoldást az év elején életbe lépett, elektronikus fizetési feltételek biztosítását kötelezővé tevő törvényi előírások teljesítéséhez.
Hálózat más hálózatok számára
A világ újra kinyílik, és egyre többféle mód áll rendelkezésünkre értékesítésre, vásárlásra és pénzküldésre. A Visa segítségével bármilyen típusú tranzakciót kezdeményezhetünk, mert a biztonságos pénzmozgást mindenki számára, mindenhol lehetővé teszi. Többé már nem korlátozza a vezetékes infrastruktúra, a fizetési mód, a szolgáltató vagy a hálózat elérhetősége a Visa-t, ma már a "hálózatok hálózatává" alakult át, egy olyan platformmá, amely lehetővé teszi a pénz áramlását a Visa hálózatán belül és kívül. Így például a Visa-hálózat segítségével egy online adománygyűjtés alapítója valós időben megkaphatja az összegyűjtött pénzösszegeket Visa bankkártyájára. A hálózat világszerte leegyszerűsíti a magánszemélyek közötti fizetéseket is, valamint egyszerűbb, határokon átnyúló, nagy értékű vállalati pénzmozgásoknak is utat teremt.
1 - Az ARC Rynek i Opinia kutatási ügynökség 2021-ben több mint 3500 válaszadóból álló mintán folytatott nemzetközi vizsgálatot az EVO Group vállalatai megbízásából hét európai országban, köztük Magyarországon is. A Visa együttműködő partnerként támogatta a kutatást.
2 - 2021. augusztusában 18-60 év közötti bankkártyával rendelkező magyar lakosság körében végzett kutatás (minta: 1000 fő)