Leveszi az adminisztrációs és számlázási terheket a vállalatvezetők válláról a BUPA.
A magyar cégvezetők mindennapi tevékenységének 60 százalékát olyan operatív feladatok foglalják le, amelyek a valós vezetői tevékenység elől veszik el az időt – derül ki a Magyar Bankholding tagbankja, a Budapest Bank által készített felmérésből. A kis- és középvállalatok körében végzett kutatás szerint az adminisztrációs, pénzügyi és számlázási teendőkkel foglalkoznak a legtöbbet a vezetők, ezek mérséklésére kíván megoldást nyújtani a Budapest Bank csoport tagja a Budapest Eszközfinanszírozó. A pénzintézet évek óta kiemelt hangsúlyt helyez a kkv szektor igényeire, ennek szellemében indult el tavaly júniusban a BUPA, amelynek segítségével a cégvezetők több energiát tudnak a vállalkozás irányítására és a cég kihívásainak leküzdésére fordítani.
A szakértők régóta hangsúlyozzák, hogy a versenyben maradás kulcsa a digitalizáció és a megújulás, így nem véletlen, hogy a hazai kkv-k is egyre nyitottabbak az online eszközök iránt. A BUPA nagy előnye, hogy nem csak számlakiállításra és -küldésre alkalmas, de használatával a NAV bejelentési kötelezettség is könnyen teljesíthető, hiszen a program a kiállított számlát automatikusan elküldi az adóhatóságnak. A szolgáltatás könyvelők számára is elérhető, így a vállalatvezetők mellett ők is naprakész információkkal rendelkezhetnek a cég pénzügyeiről.
A BUPA népszerűségét jól mutatja, hogy a termék bevezetése óta már 17 ezer vállalkozás és közel 400 könyvelő csatlakozott a digitális platformhoz. Az alkalmazás segítségével pedig mintegy 100 ezer számlát állítottak ki, összesen 50 milliárd forint értékben. A BUPA az idő és energia megtakarítás mellett a költségek optimalizására is remek megoldást kínál.
A BUPA felülete a számlakiállításon és befogadáson túl azok kiegyenlítésére is alkalmas, ugyanis a számlázóprogram a Budapest Bank ügyfelei részére összeköthető az internetbankkal. A funkció igen népszerű: a regisztrált cégek által, a felületen elindított csaknem hétezer tranzakció értéke már a 2 milliárd forintot is elérte. A vezetők aktívan használják kiállított számláik státuszának nyomon követésére, amellyel elkerülhető, hogy egy partner „elfelejtsen” fizetni.
A Magyar Bankholding tagbankjai, a Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarék Csoport összesen közel 230 ezer kisvállalkozói ügyfelet szolgálnak ki. A bankcsoport stratégiai célja a rugalmas, ügyfélközpontú, nemzetközileg is élenjáró digitális megoldások bevezetése, illetve a már meglévő és népszerű tagbanki termékek és szolgáltatások kiterjesztése. Ennek köszönhetően a BUPA célja az, hogy hamarosan a holding másik tagbankja, az MKB Bank internetbankjával is összekapcsolható legyen.
Az alkalmazásról részletesebb információ megtalálható az alkalmazás weboldalán, a vállalatvezetők pedig további hasznos tippeket olvashatnak a BUPA szakmai blogján.