Index Vakbarát Hírportál

Az év végi vásárlásnál is a biztonság a legfontosabb

2021. december 31., péntek 07:34 | aznap frissítve

Miért mennénk boltba, ha a kanapéról is megrendelhetjük a karácsonyi ajándékokat?

Néhány éve még azzal kezdődött a karácsonyi készülődés, hogy folyamatosan jártuk a boltokat az ajándékok után kutatva. A szervezettebbek október végétől kezdve, a lazábbak, szétszórtabbak decemberben, növekvő kétségbeesésben és egyre nagyobb tömegben. Ennek vetett véget az online ajándékvásárlás terjedése, ami mostanra már a karácsonyi élmény részévé vált, lévén, hogy sokkal kényelmesebb és kiszámíthatóbb megoldást nyújt a beszerzésekhez. Így otthonról, tervezett menetrend szerint vehetjük meg nem csak a meglepetéseket, de a karácsonyi menü hozzávalóit is úgy, hogy még a kiszállítással sem kell bajlódnunk.

Ehhez persze az is kellett, hogy az üzletekben lehetővé váljon az online rendelés. Már a pandémia előtt is dinamikusan emelkedett az online vásárolt karácsonyi ajándékok aránya ahhoz képest, amit a fizikai boltokban szereztünk be. A koronavírus-járvány azonban még nagyobb lendületet adott ennek. A statista.com előrejelzése szerint az Egyesült Királyságban 2020-ban volt addig a legmagasabb az online ajándékot vásárlók aránya. Ez az arány 2021-ben azonban tíz százalékkal magasabb lehet, mint két évvel ezelőtt.

–Nem csoda, hogy a karácsonyi ajándékok online beszerzése egyre népszerűbb: időben megrendelve nem kell rohanni, sokkal kisebb a stressz, kevesebb a ráfordított idő, ráadásul minimális utánajárással (csak megbízható bolttól rendelj) teljesen biztonságos, amit a kártyás fizetéssel lehet a következő szintre emelni

– mondta Mondovics Péter, a Mastercard marketing igazgatója.

Az már egyértelműen látszik, hogy nem pusztán karácsonyi hóbortról van szó. A Mastercard által támogatott idei Fizetési Élmény Riport kimutatta, hogy a magyarok közül is sokan átszoktak az online vásárlásra: az év minden napján szinte minden élethelyzetben rendelnek a netről. Az is kiderült, hogy az e-vásárló magyarok több mint fele rendelt már online úgy, hogy közben az ágyában feküdt, vagy a tévét nézte. Sőt, 3 százalékuk vezetés közben is vett valamit az internetről.

A magyarok 31 százaléka vásárol negyedévente minimum egyszer a világhálón. Érdekes, hogy a járvány óta arányaiban az 50 évesnél idősebbek között van a legtöbb új online vásárló, bár az e-shopperek többsége még mindig a 18-39 éves korosztályból kerül ki.

Az e-kereskedelem növekedése várhatóan a járványt követően sem hagy alább. Ez pedig onnan tudható, hogy a felmérés szerint 10-ből 9 rendszeres online vásárló magyar minimum annyira aktív tervez maradni idén, mint amilyen a tavalyi rekord évben volt.

Rovatok