A fogyatékkal élők befogadása mellett elkötelezett szerveződés, a Valuable 500 bejelentette a Generation Valuable program elindítását, amelynek célja, hogy felgyorsítsa a fogyatékkal élők lehetőségét arra, hogy a jövő C-szintű vezetőivé válhassanak.
Szándékos vagy nem, a vállalatok többsége kizárja a fogyatékkal élőket. Világszerte több mint 1,3 milliárd ember él valamilyen fogyatékossággal, ennek ellenére a Return on Disability szerint a vállalatok csupán 4%-a összpontosít arra, hogy a fogyatékkal élőket is bevonja.
A Valuable 500 januári brit felmérése rávilágított, hogy a munkáltatóknak el kell gondolkodniuk azon, hogyan és hol hirdetnek szerepeket, nem elég csak annyit mondani, hogy szívesen fogadják a fogyatékkal élők jelentkezését. Minden toborzási platformnak hozzáférhetőnek kell lennie, és kisegítő technológiával kell működnie. A felmérés szerint a vállalatok csaknem kétharmada (63%) nem tudta, hogy szervezetükben hányan tartják magukat fogyatékosnak, és még kevesebben (58%) alkalmaztak olyan politikát, amely aktívan foglalkozik a fogyatékosok befogadásával.
A Valuable 500 egy globális üzleti kollektíva, amely 500 vezérigazgatóból és vállalataikból áll, akik erőiket egyesítve közösen dolgoznak a fogyatékkal élők befogadásán. A kezdeményezést a 2019-es Világgazdasági Fórumon mutatták be, és legfőbb célja, hogy a nagyvállalatok bevonásával lehetővé tegyék a fogyatékkal élők aktív szerepvállalását.
A most bemutatott Generation Valuable program keretében a kollektíva 500 tagja olyan fogyatékkal élő tehetségeket jelölhet a mentorprogramba, akik C-szintű pozíciók megszerzésén dolgoznak. A kezdeményezés új perspektívákat hoz létre, elmélyíti a megértéseket, elősegíti a növekedést és csökkenti azokat a kihívásokat, amelyekkel a C-szint elérésére törekvő fogyatékkal élő tehetségek szembesülnek.
A program első támogatóinak egyikeként a P&G esélyegyenlőségi és befogadási vezetője, Shelly McNamara elmondta:
A P&G elkötelezett a fogyatékkal élők szakmai karrierjének építése iránt, amelynek a Generation Valuable program nemcsak fontos lépcsője, de betekintést kínál a felsővezetés számára a fogyatékkal élők befogadásával kapcsolatban is.
Sam Latif, a P&G vállalati akadálymentesítési vezetője hozzátette, hogy a vállalat víziója az, hogy termékeit, szolgáltatásait és a munkahelyét a világ 1,3 milliárd fogyatékkal élő embere számára az első számú választássá tegye. Sam, aki maga is vak, a P&G-nél eltöltött 21 éve során számos rendkívül hatásos formatervezést fejlesztett ki a fogyatékkal élő fogyasztók számára.
A fogyatékkal élők iránti bizalom kultúrájának beágyazása a szervezetekbe alapvető fontosságú – és az olyan kezdeményezések, mint a Generation Valuable, segítenek ebben. Saját tapasztalataimból tudom, mennyire fontos jó kapcsolatokat kialakítani más kollégákkal, engem is a P&G belső mentorprogramja vezetett oda, ahol ma vagyok: az informatikai szerepkörömből a szervezet első akadálymentesítési vezetője lettem, aki globális szinten felelős az innováció előmozdításáért, hogy márkáinkat és vállalatunkat befogadóbbá és hozzáférhetőbbé tegyük.
A programban elsőként résztvevő 75 mentorált kihirdetésére a decemberi Fogyatékkal Élők Nemzetközi Világnapján kerül sor.