A vasúti stratégiába illeszkedő pálya- és járműfelújításoknak, az új motorvonatbeszerzéseknek, és a kedvező menetrendi struktúrának köszönhetően stabilan nő a budapesti agglomeráció utasszáma. A vasúttársaság kiemelt célja, hogy Budapest elővárosában csak korszerű, minden utas igényt kielégítő motorvonatok közlekedjenek, egységes szolgáltatási színvonalat biztosítva. Ehhez nagyban hozzájárul a MÁV-START 40 darabos KISS emeletes motorvonat flottája, amiből már mindegyik megérkezett az országba, és a hatósági vizsgákat követően, hamarosan az utolsó járművek is forgalomba állhatnak.
A Stadler gyártmányú 150 méter hosszú, 600 ülőhelyes kétszintes motorvonatok a MÁV-START flottájának csúcs modelljei. A legfrissebb biztonsági szabványokhoz igazodó járművek oldalanként 12 ajtóval, nagy belépő terekkel rendelkeznek biztosítva az optimális utasáramlást, a komfortot a halk és fejlett légkondicionáló rendszerek maximalizálják. A KISS a kor követelményeinek megfelelő utastájékoztató- és kamerarendszerrel, tágas utastérrel, WIFI-vel, valamint mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal van felszerelve. A gyártó ellátta az ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerrel is, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon – a pályaparaméterektől függően – a 160 km/h engedélyezett sebesség ténylegesen kihasználható legyen a jövőben.
A legújabb korszerű emeletes motorvonatok elsősorban a legforgalmasabb budapesti elővárosi vonalakon állnak szolgálatba. Jelenleg napi szinten közlekednek emeletes motorvonatok a Budapest-Vác-Szob, a Budapest-Cegléd-Szolnok, a Budapest-Újszász-Szolnok, a Budapest-Esztergom és a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon. Hétvégén a Budapest-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza között egyes sebesvonatokban is KISS szerelvény jár. December 11-től főként az utasforgalom szempontjából kiemelt napszakokban a hatvani, gyöngyösi vonalon is forgalomba állnak az emeletes motorvonatok egyes Agria InterRégió járatokban.
Az emeletes motorvonatoknak köszönhetően nagyban nőtt a kapacitás ezeken a vonalakon. Egy KISS egy nap akár három-négy fordulót is tud tenni, azaz akár 6-8 vonatban is közlekedhet, ezzel jelentős százalékban jelenik meg az elővárosi közlekedésben. A 600 fő befogadására alkalmas kocsi pedig már önmagában olyan mintha egy hagyományos szerelvényben 5-6-7 kocsi lenne, ezzel is tovább növeli az elszállítható utasok számát.
Nyári csúcsszezonban a Balatonra is lehetett utazni az emeletes motorvonattal. A legnépszerűbb balatoni járatnak a Dunakanyar felől Fonyódra közlekedő Jégmadár Expressz bizonyult, ami nem egy, hanem két kocsival közlekedett. Ez többször közel 1000 utas vette igénybe, így a dupla KISS motorvonat távolsági forgalomra rendelkezésre bocsátott kapacitása is megtelt. Az idei év sikeresei okán a MÁV-START 2023-ban is tervez KISS motorvonatokat közlekedtetni a Balatonra a nyári időszakban.
A járművek szinkronüzemben összekapcsolhatóak a 123 db FLIRT motorvonattal is, ami megkönnyíti az üzemeltetést is. Továbbá hozzájárul ahhoz, hogy az elővárosi közlekedésben a korszerű motorvonatoké legyen a főszerep.