Megkezdődött a 2023-as versenyre beérkezett rekordmennyiségű termék értékelése.
Melyek lesznek 2023. Hungaricool nyertes termékei? Ennek eldöntése kezdődött meg december 13-án a SPAR Magyarország bicskei központjában.
A 2019. óta már negyedszer megrendezésre kerülő termékverseny győztes termékei az INTERSPAR üzletek polcaira kerülnek, ami óriási kiugrási lehetőséget, szintlépést jelent a pályázó kisvállalkozók, kistermelők számára.
Az előző versenyek sikerét is felülmúlva rekordmennyiségű pályázat érkezett: 174 cég 301 termékkel, termékcsaláddal nevezett a Hungaricool versenyre. A legjobb 10 szállító termékeinek kiválasztása óriási feladat és felelősség a zsűri számára.
Nagyon örülünk hogy ekkora volt az érdeklődés az idei pályázat iránt.
- mondta Tollas Attila, a SPAR regionális beszerzési csoportvezetője, a Hungaricool projektvezetője.
Már a beérkezett termékek alapján látszik, hogy rendkívül erős a mezőny, így különleges termékekkel tudjuk majd bővíteni kínálatunkat.
A most lezajlott első értékelési kör előtt a beérkezett nevezéseket a szervezők először egy előminősítés során formailag értékelték (megfelelnek-e a megadott adatok alapján a pályázati kiírásnak), majd a piacképesség megítélése alapján kérték be a termékmintákat. Ezeket a SPAR beszerzési szakemberei, és egy 15 fős zsűri kóstolta végig, illetve próbálta ki. A zsűriben a SPAR vezetői és a társszervező K&H szakemberei mellett gasztrobloggerek - többek között a SPAR kommunikációjában is aktív szerepet vállaló, és a hazai gasztrokultúrában otthonosan mozgó Fördős Zé - is részt vettek.
Az értékelési szempontok között az “érzékszervi tesztelés” (ízlelés, szaglás, külső megjelenés) mellett szerepet kapott a piacképesség vizsgálata, a fenntarthatóság és a csomagolás minősége is.
A stratégiai célkitűzéseinkkel összhangban kiemelten keressük az újszerű, innovatív termékeket, mely a mi értelmezésünkben ma már szoros kapcsolatban van a fenntarthatósággal is. Nehéz lesz a döntés, hiszen a beérkezett pályázatok között számos olyan van, ami ezen elvárásoknak is megfelel amellett, hogy piacképes és természetesen finom.
– tette hozzá Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.
Az óriási mennyiségű termékminta zsűrizése csak több körben lehetséges. A folyamat ezután az eredmények kiértékelésével folytatódik, majd a dobogós helyen szereplő cégekkel megkezdődnek a személyes tárgyalások a részletekről.
A versenyzők és a szervezők (és remélhetően a leendő vásárlók) is izgatottan várják, hogy megszülessenek az eredmények és ezt követően megkezdődjön a SPAR Beszállítói Akadémia, ahol a győztesek többek között a logisztika, az árazás és a csomagolás fejlesztése mellett a tudatos pénzügyi tervezésben és a finanszírozásban is segítséget kapnak.
(Borítókép: Fördős Zé)