Az elmúlt években a technológiai fejlődés felgyorsulásával és a digitalizáció térnyerésével párhuzamosan hazánkban is jelentősen felerősödött az elektronikus ügyintézés iránti igény. A NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. által működtetett magyarorszag.hu-nak köszönhetően már nem feltétlenül szükséges személyesen felkeresni a hivatalt, bárhonnan és bármikor intézhetjük ügyeinket. A tapasztalatok alapján, akik már egyszer kipróbálták az online ügyintézést, csak nagyon indokolt esetben térnek vissza a személyes ügyintézéshez. Az online szolgáltatások népszerűségéhez a portál folyamatos fejlesztése is hozzájárul.
A 2020 elején megújult, havonta átlagosan több mint 8 millió látogatót számláló magyarorszag.hu portálon az elmúlt 5 év alatt hatszorosára nőtt az elérhető ügyek száma, jelenleg 4400 közigazgatási ügyet lehet elektronikus úton elintézni. A portál népszerűségét jól mutatja, hogy míg 2019-ben kicsivel több mint 4 millió ügyet intéztek online, addig 2022-ben ez a szám már meghaladta a 20 milliót.
A magyarorszag.hu ügyfélbarát szolgáltatásainak köszönhetően bárki kényelmesen intézheti gépjármű eladási ügyeit, pótolhatja elveszett vagy megrongálódott iratait, de akár nyugdíjba vonulási dokumentumainak adategyeztetését is kezdeményezheti online. Mivel az állampolgárok alapvetően egyéni és egyedi élethelyzetek alapján keresik az állam által nyújtott elektronikus szolgáltatásokat, az ügyleírások is ezt a struktúrát követik. A felhasználói szokások alapján kialakított és folyamatosan fejlesztett kereső, valamint a személyre szabott funkciók – mint például a „Kedvencek” mappa – szintén hozzájárulnak az ügyfélélmény növeléséhez.
A magyarorszag.hu oldalon található tájékoztató tartalmakat bárki megtekintheti, az elektronikus ügyindítás és egyes szolgáltatások használata azonban bejelentkezéshez kötött. A felületre a Központi Azonosítási Ügynök számos azonosítási szolgáltatásával, így például Ügyfélkapuval, Ügyfélkapu+-szal, eSzemélyi igazolvánnyal, Arcképes azonosítással és Telefonos azonosítással is beléphetünk. A magyarorszag.hu szolgáltatásaival kapcsolatban bővebb tájékoztatást a 1818-as telefonszámon (külföldről +36 (1) 550-1858) vagy a 1818@1818.hu e-mail címen kérhetünk.
A magyarorszag.hu oldalon elérhető legnépszerűbb elektronikus szolgáltatások az „Adatigénylés a Jármű Szolgáltatási Platform”, az „EESZT-Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér”, az „Hatósági erkölcsi bizonyítvány igénylése”, a „Kérelem Gyermeket nevelő családok otthonfelújítási támogatása iránt”, az „Ingatlankereső online földhivatali szolgáltatás”, a „NAV Ügyfélportál szolgáltatások” és egyre többen használják az „Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés”-t is.
Az online intézhető ügyek közül 946-hoz tartozik online űrlap, 24-hez pedig olyan kisalkalmazás (például Időpontfoglalás; Elektronikus lakcímbejelentés; Hazatérés elektronikus bejelentése, Személyazonosító igazolvány pótlása), amely lehetővé teszi az azonnali ügyindítást.
A magyarorszag.hu fejlesztése a "Közigazgatási szakrendszerek egységes eléréséhez és interoperabilitásához központi alkalmazás szintű szolgáltatások biztosítása” KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00025 elnevezésű projektben valósult meg. A rendelkezésre álló forrást az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése biztosította a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program támogatásával. A projektet a Széchenyi 2020 program keretében a konzorciumvezető a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. valósította meg. A részt vevő konzorciumi partnerek: IdomSoft Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség, KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft., Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.