Sikeresen zárult a Széchenyi 2020 program keretében megvalósult projekt (KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2015-00004), amelynek eredményeként a biztonságos elektronikus azonosítási és hitelesítési szolgáltatások továbbfejlesztése és kiterjesztése is megvalósult, és lehetővé vált a határon átnyúló ügyintézés. A fejlesztések eredményei a lakosság, az államigazgatás és a vállalkozások által használt magas szintű, minőségi elektronikus ügyintézési megoldások bevezetésének alappillérei, amelyekkel csökkennek az adminisztratív terhek és gyorsabbá válik az ügyintézés.
A projekt részeként a Rendelkezési Nyilvántartás szolgáltatás továbbfejlesztése is megvalósult, így mostantól a cégek, egyéni vállalkozók és egyéb szervezetek nevében eljáró természetes személyek képviseleti jogosultsága elektronikusan ellenőrizhető, így még kényelmesebbé tehető az online ügyintézést.
A kormányzati hitelesítés szolgáltatás (Gov CA) vonatkozásában megtörtént az átállás a jelenleg legmodernebbnek számító nyilvános kulcsú titkosítást alkalmazó elliptikus görbén alapuló algoritmust alkalmazó tanúsítványokra. Ezzel a lépéssel a kormányzati hitelesítés-szolgáltatás illeszkedik a nemzetközi ajánlásokhoz és a jövőben is garantálja a biztonságos elektronikus kommunikációt.
Létrejött a magyar eIDAS csomópont is, amely lehetővé teszi a határokon átnyúló ügyintézéseket. A rendszer lényege, hogy a magánszemélyek saját nemzeti azonosító eszközeiket használhassák a más uniós országokban online elérhető elektronikus közszolgáltatásokhoz való hozzáféréshez.
A fejlesztéseket az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése finanszírozta a Közigazgatás- és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program (KÖFOP), valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) keretében, összesen 3,718 milliárd Forint értékben.
A program megvalósításában a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ), a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ), az IdomSoft Zrt., valamint a KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft. vettek részt.