Index Vakbarát Hírportál

70 éve lendületben a Sport szelet

2023. augusztus 10., csütörtök 16:58

Melyik az az ikonikus magyar édesség, amelyből évente 2200 tonna, mintegy 64 millió darab kerül eladásra? Ez a Sport, amely idén ünnepli 70. születésnapját.

70 éve töretlen népszerűségnek örvend Magyarország piacvezető szeletes csokoládéja, a Sport. A jellegzetes, rumos-csokis ízvilágú édesség a Népstadion 1953. augusztus 20-ai megnyitóján debütált, és azonnal hatalmas siker lett. A klasszikus 25 grammos kiszerelésű szelet csomagolásán Dr. Szécsényi József diszkoszvető alakja jelent meg, aki a korszak népszerű sportolója volt. Egy stockholmi főiskolai bajnokság megnyerése után kereste meg a Csemege Édesipari Vállalat a későbbi olimpikont, EB csúcstartót, EB bronzérmest a csomagoláson való megjelenés lehetőségével. Erre az 1960-as római olimpia után került sor, amikor is az ottani, olimpiai 4. helyezést érő dobásról készült fotó grafikus változata került fel a csokoládé csomagolására. Az diszkoszvető ikonikus mozdulata Müron diszkoszvető szobrára is emlékeztet, nem is véletlenül, hiszen Szécsényi rajongással imádta a görög szobrász alkotását, és mindig arra törekedett, hogy teste éppoly tökéletesen kiművelt legyen, mint Müron szobra. A diszkoszvető alakja a mai napig élénken él a fogyasztók emlékezetében, akik gyakran csak „diszkoszvetős csoki”-ként emlegetik a klasszikus darabot.

Az évek múlásával sokat változott a csomagolás, de a Sport szelet továbbra is milliók kedvence maradt, generációk nőttek fel a márkán, melynek portfóliója folyamatosan bővült, s ma már az ostyaszeletek szegmensében is meghatározó szereplővé vált. Az NIQ standard besorolása alapján mára a Sport 32,2%-os értékbeni piacrészesedéssel az abszolút piacvezető szeletes csokoládé. Évente 2200 tonna, mintegy 64 millió darab kerül eladásra belőle, különböző méretekben, kiszerelésekben.

A szerencsés véletlen, úgy hozta, hogy a Sport 70. születésnapja egybeesik az augusztusban Budapesten rendezendő Atlétikai Világbajnoksággal és az Atlétikai stadion megnyitójával, így a márka ismét „Sport-történelmet” írhat. Helyi szponzorként támogatja is az eseménysorozatot, és a brand gyökereihez szorosan kapcsolódó atlétikai sportágat. Kevesen tudják, de az atlétika az egyik legfiatalabb sportág, amely világbajnokságokat szervez. Csupán az 1980-as évek elejétől rendeznek világversenyeket, azonban mára az atlétikai világbajnokság a harmadik legnézettebb sporteseménnyé vált.

A Sport egy izgalmas születésnapi bajnoksággal, országos fogyasztói promócióval is meglepi rajongóit. A jeles évfordulóra utalva a fogyasztók 70 percenként nyerhetnek 10.000 forintot és egy szerencsés elviheti az 1.000.000 forintos fődíjat. A nyereményeket azok között sorsolják ki, akik augusztus 17-szeptember 30. között „Nyerő 70-es” felirattal ellátott, pink promóciós csomagolású Sport szeletet vásárolnak, és feltöltik a www.sportszelet.hu weboldalán a csomagolásban található kódot.

Míg a Sport 60. születésnapját a 60-as villamos, azaz a fogaskerekű feldíszítésével ünnepelte, a hetvenediket a 2-es villamoséval, amely augusztus 1-30 között az Atlétikai Stadion és Budapest legszebb látnivalói között közlekedik Sport színekben. Érdemes felülni tehát a nosztalgia járatra és ellátogatni az Atlétikai Világbajnokságra!

Rovatok