A koronavírus-járvány okozta sokkot a globális kiállítási piac szereplőinek jelentős része mára kiheverte, és ez a több mint 100 milliárd dolláros iparág 2023-ra visszatért a normális kerékvágásba. Sőt: az üzleti turizmussal foglalkozó két nagy szervezet, a Global Business Travel Forecast és a Global Business Travel Association adatai szerint az üzleti utazásokhoz és rendezvényekhez kapcsolódó költések a következő években tovább nőnek, a 2024 és 2032 között ez az emelkedés várhatóan legalább 6,4 százalékos lesz. Ez elsősorban annak a trendnek köszönhető, hogy a márkák felismerték a szakmai kiállításokban és konferenciákban rejlő lehetőségeket, és ezeket az eseményeket marketing csatornaként használják. A kutatási adatokból úgy tűnik, a cégek készek további összegeket is költeni ebben a szférában, mert rájöttek, hogy a személyes találkozások az ügyfelekkel jóval értékesebbek, így hatékonyabbak az értékesítési lehetőségek, mint az egyéb csatornákon elköltött pénz.
Ahogy szinte minden iparág, a kiállítási ipar is gyökeres változáson ment át az elmúlt évtizedben. A koronavírus-járvány, az erre adott válaszok és megoldások csak felgyorsították ezt a folyamatot. A kényszerűség szülte az online és a fizikai jelenlétet ötvöző hibrid kiállítás fogalmát, ám ennek sikerét jelzi, hogy ma már a kiállítók és a vásárlók is igénylik ezt a formát.
A HUNGEXPO időben felismerte ezeket a trendeket. Az elmúlt évek fejlesztései – új, korszerű pavilonok, világszínvonalú kongresszusi központ építése, digitális fejlesztések a látogatók és a kiállítók számára – hozzájárulnak ahhoz, hogy a cég továbbra is a térség piacvezető szolgáltatója legyen. A 2023-as számok is ezt igazolják: a meghatározó ágazatok szakkiállításaira és a nagyközönségnek szóló rendezvényekre csaknem félmillióan látogattak ki. Az pedig, hogy a Hungexpo a külföldi kiállítók és konferenciaszervezők között is népszerű helyszín bizonyítja az elmúlt évben lebonyolított 5 nagy nemzetközi rendezvény, köztük az év legnagyobb eseménye, az EAN Európai Neurológiai Kongresszus, napi 4-5000 fő részvételével. Egy ekkora nemzetközi rendezvény a Főváros turizmusára, szállodák foglaltságára is meghatározó hatással van.
A HUNGEXPO sikerként könyvelheti el, hogy már az év végén elkelt a 2024-es kiállítói helyek nagy része. Várhatóan rekordot dönt a januári AGROmashEXPO, amely 2023-ban minden idők legnagyobb mezőgazdasági kiállítása volt: akkor 7 pavilonban csaknem 44 ezren voltak kíváncsiak a több mint 300 kiállító újdonságaira. Hatalmas az érdeklődés a februári FeHoVára és az Utazás Kiállításra is. 2024-ben ismét megrendezésre kerül a SIRHA Budapest, Kelet-Közép Európa legjelentősebb nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítása.
Az építőipar az elmúlt években hektikusan teljesített, de a kiállításokba fektetett általános bizalmat jelzi, hogy az áprilisi CONSTRUMA foglalásai is bíztatóan alakulnak. A HUNGEXPO a bevált, hagyományos kiállítások rendezése mellett olyan új, innovatív események fejlesztésében is bízik, mint a 2024. októberében megrendezésre kerülő első ENVIRONTEC Nemzetközi környezetipari, hulladék-, vízgazdálkodási és fenntarthatósági szakkiállítás.