Index Vakbarát Hírportál

2023-ban nézettségben dobogós az AMC portfolió a tévék közt

2024. február 21., szerda 00:02

A Nielsen Közönségmérés* adatai alapján az AMC portfoliója harmadik helyezést ért el a legfontosabb célcsoportokban 2023-ban. A Sport TV és a JimJam első lett műfajában.

10 évvel ezelőtt, 2014 februárjában jött létre az AMC Networks International Central and Northern Europe [AMCNI CNE] jelenlegi portfoliója a JimJam, Minimax, AMC, Film Café, FilmMánia, Spektrum, Spektrum Home, TV Paprika, Sport1, Sport2 csatornák megvásárlásával. Az idén jeles évfordulót ünneplő társaság A18-49-ben 6,24%-os részesedést ért el 2023-ban, mellyel harmadik helyen végzett a televíziótáraságok nézettségi rangsorában. A kereskedelmi sportcsatornák versenyében pedig tavaly minden korosztályban a Sport1 végzett az első helyen ugyanebben a versengésben. Az AMCNI CNE portfoliójába tartozó csatornák közül az óvodáskorú gyermekeknek játékos tanulást biztosító JimJam a kereskedelmi célcsoportban közel 1.4 százalékos közönségarányt ért el, mellyel a magyar piacon a legnépszerűbb gyermekcsatorna lett, azonban a portfolió egyéb csatornái is kiemelkedően teljesítettek minden releváns célcsoportban. A tévécsoport égisze alá tartozó csatornák közül a második legnépszerűbb adó az AMC lett, míg a házi verseny képzeletbeli dobogójának harmadik helyét a Film Café foglalja el.

Portfoliónk sokszínűsége és erőssége a nézettségben is visszaköszön, hiszen két olyan különböző tematikájú csatornánk is országelsőséget szerzett, mint az óvodás korosztályt célzó JimJam és a Magyarországon 23 éve jelen lévő Sport TV. A sikerhez hozzájárulnak továbbá az erős és értékes, magas minőségű és jelentős mennyiségű saját gyártású műsoraink, melyek ismeretterjesztő csatornáinkra készülnek.

– mondta el Málnay B. Levente, a társaság vezérigazgatója a 2023-as hazai eredmények kapcsán.

Az AMCNI CNE saját gyártású, a Spektrum Home kínálatában elérhető műsorok premier epizódjai közül a D. Tóth Kriszta nevével fémjelzett DTK: Elviszlek magammal volt tavaly a legnépszerűbb. A műsor nemcsak a nézők elismerését vívta ki, de a szakma is háromszor honorálta Televíziós Újságírók Díjával. DTK műsorát A18-49-ben az Élet, Érzés, Kalaznó, majd a Nyílt Lapokkal követte népszerűségben. A vásárolt tartalmak tekintetében a legnépszerűbb még mindig a Scott fivérekkel az Álomház. A Spektrum saját gyártású műsorai közt, premierepizódok tekintetében a Vadon Janival már második évada futó Várfoglalók teljesített legjobban, melyet a Tiltott Zónák ugyancsak második évada követett Thuróczy Szabolccsal. A Várfoglalók az elmúlt év sikersorozata, amely szellemesen, humorral mutatja be a magyarországi várak történetét, az ismeretterjesztést nézőbarát módon végzi Jani és a várfoglalók csapata. A kalandos, izgalmas jelenkori országjárás másik képernyős produkciója a Tiltott Zónák, amelyben Szabolcs extrém, az átlagember számára nem bejárható, nem látogatható objektumok, helyszínek történeteit mutatja meg a képernyő előtt ülők számára. A 13 év után a TV Paprika képernyőjére hangulatában egyedülálló, nagyon szerethető új családi receptekkel visszatérő Bódi Margó ízvilága a gasztro csatorna legnépszerűbb saját gyártású műsora lett.

A sikeres nézettségi tendencia januárban is folytatódott, hasonlóan jó eredményeket ért el a társaság, megtartva dobogós helyét. 2024-ben további izgalmas, hiánypótló infotainment műsorokkal várja a nézőket az AMC portfolió tematikus csatornáin. A sportjogok között az egyik legértékesebb a labdarúgó Bajnokok Ligája, amely 2024 őszén még több meccsel jelentkezik, de többek között továbbra is képernyőre kerülnek a férfi, valamint női kézilabda Bajnokok Ligája és nemzetközi kupák magyar érdekeltségű mérkőzései. Emellett a PDC dartstornái, az NBA, az MLB és a UFC összecsapásai, a magyar válogatott jégkorong-világbajnoksága és a Serie A is kiváló szórakozást kínál.

Mindemellett a sorozatok szerelmesei is elégedettek lehetnek, hiszen az AMC ikonikus sorozata hazatér: a The Walking Dead: The Ones Who Live új részét a világpremierrel és amerikai sugárzással egyidőben, február 26-án a magyar nézők is követhetik. Ezeken felül tervben van a Közép-Kelet-európai régióban streaming szolgáltatás indítása is. Természetesen továbbra is kiemelt szempont a cégcsoport számára a minőségi tartalmak és a csatornák nézettsége mellett a pénzügyi stabilitás fenntartása.

*A Nielsen Közönségmérés szerint A18-49 és A18-59 célcsoportban 2023-ban.

Rovatok