Több mint 23 millió kilométert vezettek már 2019 óta a wigo carsharing felhasználói, akik mintegy félezer jármű közül válogathatnak. Az idén ötéves autómegosztót mostanra már többen használják, mint ahányan a legnépesebb magyar nagyvárosban, Kecskeméten élnek, és a regisztráltak között meredeken nő a huszonévesek aránya is.
Az indulási évben megtett távolság közel 11-szeresét vezették le az elmúlt évben a wigo autómegosztó felhasználói, akik 2019 óta közel 23 millió kilométert gurultak a kocsikkal. Ebből több mint 6 millió kilométer az elmúlt 12 hónapban jött össze – derült ki a wigo tavalyi statisztikáiból.
Ami a meglévő kategóriákat illeti, a hosszabb utakra tavaly a Peugeot 3008 és a Mercedes A-osztály számított a legnagyobb kedvencnek a felhasználók körében, a rekorder táv pedig egy 966 kilométeres túra volt. A rövidebb kiruccanásokra az elektromos Peugeot e208-at választották a legtöbben; köztük a tavalyi év legaktívabb wigo felhasználója is, aki 12 hónap leforgása alatt 747 alkalommal ült be a flotta valamelyik járművébe.
Az elmúlt egy évben 30 ezer új felhasználó csatlakozott, így a wigo ügyfélszáma 115 ezerre nőtt. A regisztrált korosztályokon belül egyre több a fiatal: az ügyfélszám egy év alatt elért 30 ezres bővüléséből leginkább a 20 és a 24 év közöttiek vették ki a részüket, akiknek megduplázódott a száma ebben az időszakban. De nemcsak a Z-generációsokból, hanem a 35-49 éves ügyfelekből is 20 százalékkal több lett, mint tavaly áprilisban.
Ügyintézéshez, szabadidős programokra és bevásárlásra is használjuk
Egy wigo által elvégzett felmérésből az is kiderült, hogy a legtöbben esti szabadidős programokhoz, személyes ügyintézéshez, bevásárláshoz vagy más közlekedési eszközök eléréséhez veszik igénybe az autómegosztót. A legtöbb ügyfél általi tankolás egy év alatt több mint 220 alkalom volt, a legérdekesebb autóban felejtett dolog pedig egy komplett bevásárlás, amit a wigo csapata szerencsésen visszajuttatott a tulajdonosához. De olyan is volt, aki a frissen vásárolt laptopját vagy a gyerekülését hagyta ott véletlenül az autókban.
A kutatás arra is rávilágított, hogy alacsony azok aránya, akik ismerik az autómegosztó használatának anyagi előnyeit a saját autó fenntartásához képest. Miközben a válaszadók azzal többnyire tisztában vannak, hogy az üzemanyag- és a budapesti parkolási költségek részei az árnak, sokan megfeledkeznek a szezonális gumicseréről, a biztosításról, a szervízdíjakról vagy az autópálya-matrica áráról. És persze a saját használatú autó megvásárlásának is tetemes költsége van, amely a wigo használatával viszont egyszerűen elkerülhető.
Városi pörgés, olcsóbban
A tavalyi márkamegújulást követően a wigo számos olyan újdonságot vezetett be, amelyek elnyerték az ügyfelek tetszését. Az500 autóból álló flotta tele van kiemelkedően fiatal, átlagosan 18 hónapos járművekkel, és a wigo azt ígéri, hogy idén is több új, izgalmas modellel lepi meg a felhasználóit.
Újdonságnak számít, hogy már nem kell előre választani a perc-, óra- vagy napalapú díjcsomagok között; csak beülünk az autóba, a rendszer pedig automatikusan meghatározza a levezetett idő alapján a legkedvezőbb csomagot, amikor lezárjuk az utat. A wigo extra tagsággal pedig egy havidíj ellenében 25 százalék kedvezményben részesülhetünk, amely az órás és a napos csomagokra, valamint az extra kilométerekre is kiterjed.
Ötéves születésnapja alkalmából pedig különleges kedvezménnyel lepi meg a wigo a felhasználóit. Az appban megjelölt, XS és S kategóriájú leárazott autókat 25%-os percdíjkedvezménnyel vehetjük igénybe egészen május 31-ig, wigo extra tagsággal pedig akár 56 forintos percdíjjal is utazhatunk.